’’Таным’’ Орындаған:Мұхатай Дильназ Топ:ТФП-035 Қабылдады:Шойбек Бекмурат Муратұлы Жоспар: 1. Гносеология философиялық білім ретінде. 2. Таным түрлері. 3. Ақиқат мәселесі. - Таным теориясының дамуы Білімнің қайнар көзі Туа пайда болатын идеялар концепциясы (Сократ, Платон) Құдай аяны (діни - идеалистік философия) Объективті дүниенің бейнесі (материализм)
Таным – қоршаған дүниені адам санасында белсенді бейнелеу процесі. Таным – шындықты бейнелеудің жоғары формасы, салыстырмалы ақиқаттан нақты ақиқатқа өту, субъекттің объектке шексіз жақындай түсуін бейнелеу. Таным теориясын философияда гносеология немесе эпистемология деп те атайды. Танымның екі формасы: - сезімдік, түйсіктік таным; - рационалдық, логикалық таным. - Таным – қоршаған дүниені адам санасында белсенді бейнелеу процесі. Таным – шындықты бейнелеудің жоғары формасы, салыстырмалы ақиқаттан нақты ақиқатқа өту, субъекттің объектке шексіз жақындай түсуін бейнелеу. Таным теориясын философияда гносеология немесе эпистемология деп те атайды. Танымның екі формасы: - сезімдік, түйсіктік таным; - рационалдық, логикалық таным.
Сезімдік таным – сезімдер мен түйсікті білімнің қайнар көзі деп біледі. (Д.Локк, Беркли. Юм, Мах) Формалары: түйсік, қабылдау, - Сезімдік таным – сезімдер мен түйсікті білімнің қайнар көзі деп біледі. (Д.Локк, Беркли. Юм, Мах) Формалары: түйсік, қабылдау,
- елестету. Рационалдық таным – логика, ойлауды абсолюттендіру, танымның негізі ақыл, парасат деп ұғыну. (Декарт, Спиноза, Гегель.) Формалары: ұғым, пікір, ой қорытындысы (тұжырым).
Таным процесінде дүниені тануға бола ма, болмай ма деген мәселеге екі түрлі көзқарас бар: - Таным процесінде дүниені тануға бола ма, болмай ма деген мәселеге екі түрлі көзқарас бар:
- Гностицизм – дүниені тануға болады, адамның танымдық мүмкіндігін шексіз деп түсінетіндер; Агностицизм – дүниені тануға болмайды, адамның танымдық мүмкнідігі шектелген деп түсіндіретіндер. (Иммануил Кант). Қазіргі заманғы гносеология көбінесе гностицизм бағытын ұстанады.
Ақиқат мәселесі. - Ақиқат мәселесі.
- Ақиқат – грекше “алетейа” – ”жасырынбаған”, “айғақ” дегенді білдіреді. Ақиқат – Алла Тағала – дейді Құран Кәрім. “Ақиқат - біздің білімдеріміздің мәңгі идеяларға сәйкес келуі” (Платон). “Ақиқат – қоршаған дүениені дұрыс бейнелейтін білім”. (Аристотель).
- Философиялық және ғылыми ақиқаттың ара қатынасы неде? Философияда ақиқат және ақиқат еместің, адасудың ара қатынасы туралы
- мәселе қойылады. Осылай, білім ақиқат пен адасудың бірлігі ретінде қарастырылуы мүмкін. Философиялық ақиқатты адамгершілік пен сұлулықтың бірлігі деп қарастырады – бұл Сократ ұсынған философиялық деп аталып кетекен үшбұрыш.
- Ақиқат түрлері:
- Абсолюттік ақиқат – заттар мен құбылыстар туралы толық, жан-жақты қамтылған, жеткілікті білім; Объективтік ақиқат – мазмұны субъектіге тәуелсіз, бүкіл адамзатқа да тәуелсіз білім; Салыстырмалы ақиқат – объективтік ақиқаттың көріну формасы. Ол шындықты негізінен дұрыс, бірақ толық емес мөлшерде, тек белгілі бір деңгейде бейнелейді. Нақты ақиқат. Ақиқаттың нақтылығы. Абстрактілі , тиянақсыз ақиқат жоқ, ақиқат әрқашан нақты.
- Танымда танымның негізгі формасы мен ақиқаттың критерийі практика болып табылады. Практика – адамдардың қрошаған дүние мен өзін
- өзгертудегі нақты іс-әрекеті, қызметі. Практиканың негізгі түрлері: Материалдық өндіріс; Басқару қызметі; Ғылыми эксперимент. Практиканың қызметтері: - ақиқат критерийі; - таным негізі; - таным мақсаты; - таным нәтижесі.
Назарларыңызға рахмет!!!
Достарыңызбен бөлісу: |