Сабақтың тақырыбы: Сабақтың мақсаты: - Оқушыларға графика ұғымы туралы және Паскаль программалау тілінің көмегімен графикалық ақпараттарды енгізуде қолданылатын процедуралар мен функциялар туралы түсінік беру.
Сабақтың барысы: - Ұйымдастыру кезеңі.
- Ой шақыру
- Өткенді қайталау
- Жаңа сабақ.
- “Ғажайып алаң” тапсырмалары
- Ақпараттық диктант
- Танымдық сұрақтар
- Практикалық тапсырма
- Қорытынды.
Ой шақыру Өткенді қайталау - Алгоритм.Алгоритмнің қасиеттері мен түрлері.
- Программа дегеніміз не? Тілдің алфавитін ата.
- Паскаль программалау тілінің негізін жасаған кім және қай жылы?
- Программа құрылымы.
- Есепті шығару кезеңдерін ата.
- Операторлардеген не және олар қандай топтарға бөлінеді?
- Шамалар қалай бөлінеді?
- Айнымалы типтер дегеніміз не?Қандай топтарға бөлінеді?
- Жиымдар деп нені айтамыз, қандай түрлері бар?
- Паскаль тілінде жиымдар қалай сипатталады, оларды жазуда қандай сөз тіркесі қолданылады?
- Көмекші бағдарламалар.
- Процедура және функция ұғымы.
Жаңа сабақ - Графика.
- Графикалық процедуралар
- мен функциялар.
- Паскаль тілін 1968-1971 жылдары швейцариялық
- ғалым Никлаус Вирт қолайлы программалау тілі
- ретінде ұсынған болатын.
- Бұл тілдің стандарты кейінірек бекітілді, ол сол
- кездерде кең таралған
- АЛГОЛ, ФОРТРАН, БЕЙСИК тілдеріне қарағанда
- жетілдірілген, жұмыс істеуге ыңғайлы тіл болды.
- Қазіргі кезде Паскаль тілі кез келген күрделі
- есептерді шығара алатын,
- кең таралған стандартты оқу тіліне айналды.
Компьютерлік графика - Компьютер көмегімен суреттер және графиктер салуға болады.Суреттерді программа арқылы салу үшін арнайы процедуралар және функциялар қолданылады.
- Компьютер көмегімен салынған суреттер компьютерлік графика деп аталады.
Курсорды басқаратын және оны кез келген экран нүктесіне орналастыратын процедура - Go to XY (Х,У:bate)-курсорды координаталары Х,У болып келетін экран нүктесіне көшіреді.
- Window(Х1,У1,Х2,У2: bate) –экранда терезе құру процедурасы.
- Процедураларсыз күрделі программалар құруға болмайды. Pascal-дағы ірірек бірліктер бұл – көптеген процедуралары мен функциялары бар программалық модульдер. Модульдер – тәуелсіз программалар. Модульді программаға қосу үшін оның атын көрсету (нұсқау) жеткілікті:
- USES модуль аты
- Компьютермен текстік және графикалық режимде жұмыс істеу үшін сәйкес стандартты кітапханалық модульдерді қосу қажет:
- USES crt
- Crt модулін пайдалана отырып, экранға шығатын символдардың түсін, мөлшерін, экранның түсін өзгертуге болады.
- USES graph
Графикалық режимге көшу процедурасы - Графикамен жұмыс жасаудың алдында монитордың ең келісімді бейнережимін орнату керек. driver:=detect командасы detect стандартты костантаның көмегімен драйвердің типін анықтайды.
- Graph модулінің InitGraph процедурасы драйвердің типін орналасуын және оның жұмысы режимін (шешілуін, палитра типін) көрсете отырып, графикалық режимді іске қосады.
- ЖАЗЫЛУЫ:
- Initgraph (driver var, mode var:integer);
- driver var, mode var - бүтін типтегі екі айнымалы
Графикалық режим процедуралары мен функциялары. - CloseGraph процедурасы графикалық режимнен шығару қызметін атқарады.
- GetGraphMode : integer- функциясы графикалық режимнің ағымдағы мәнін көрсетеді.
- SetGraphMode(Mode:integer) –процедурасы графикалық режимді орнатады және экранды тазалайды.
- Моde –орнатылатын режим коды,осы процедура көмегімен графикалық режимге көшуге және кері өтуге мүмкіндік береді.
Move To (X,Y:integer) –курсорды көрсетілген жаңа координаталарға жылжыту. - Move To (X,Y:integer) –курсорды көрсетілген жаңа координаталарға жылжыту.
- MoveRel (DX DY:integer) –курсорды тұрған нүктесінен әрі қарай (оңға/ төмен) жылжыту.
- Restore CRTMode – процедурасы графикалық режимнің алдыңғы режимді қалпына келтіру.
- Get X:integer –функциясы Х координатасының ағымдағы мәнін береді.
- Get Y:integer –функциясы У координатасының ағымдағы мәнін береді.
- Графикалық режим процедуралары мен функциялары.
Текст түрлерін ауыстыруда Text Color процедурасы қолданылады, мұндағы Color -түс нөмірі. (Түстер төмендегі кестеге сәйкес белгіленеді. ) - Сызықтың түсі мен қалыңдығы, нүктенің түсі:
- Құю-дың түсі мен стилі:
- Мәтін түсі:
- Графикалық бағдарламалау процедуралары. Модуль Graph
Экранды тазалайтын процедуралар - Clrscr - экран не терезені тазалайды.Курсор экранның сол жақ жоғарғы бөлігіне көшеді, мәтіндік режимде жұмыс атқарады.
- ClrEol -курсордан жол соңына дейінгі символдарды өшіреді.
- DelLine -курсор орналасқан жолдағы символдарды өшіреді.
- InsLine -курсор орналасқан бөлікке жаңа жол енгізеді, төменгі символдар бір қатар төмендейді.
- Паскаль тілін 1968-1971 жылдары швейцариялық
- ғалым .... ... қолайлы программалау тілі
- ретінде ұсынған болатын.
- Паскаль тіліндегі программа 3 бөліктен тұрады: ...........,
- ......, ......
- Кез келген программаның алғашқы жолы ............ сөзінен
- басталатын оның тақырыбынан тұрады.
- Одан кейін программаның ішкі объектілерінің ........... жазылады
Ғажайып алаң - Егер 9 саны енгізілсе, бұл бағдарламаны орындағанда қандай сан шығады?
- Var x,y:real;
- begin
- readln (x);
- If x =0 then y:=sqr (x) else y:= sqrt (x);
- writeln (y);
- end.
Ғажайып алаң - Егер 9 саны енгізілсе, бұл бағдарламаны орындағанда қандай сөз шығады?
- Var а:byte;
- begin
- readln (a);
- If a mod =2 then writeln (‘жұп сан’)
- else writeln (‘тақ сан’);
- readln (a);
- end.
Ғажайып алаң - Егер 64 саны енгізілсе, бұл бағдарламаны орындағанда қандай сан шығады?
- Var x,y:real;
- begin
- readln (x);
- If x =0 then y:=sqr (x) else y:= sqrt (x);
- writeln (y);
- end.
Ғажайып алаң - Егер 14 саны енгізілсе, бұл бағдарламаны орындау нәтижесінде қандай сөз шығады?
- Var а:byte;
- begin
- readln (a);
- If a mod =2 then writeln (‘жұп сан’)
- else writeln (‘тақ сан’);
- readln (a);
- end.
Ғажайып алаң - Егер 6 саны енгізілсе, бұл бағдарламаны орындағанда қандай сан шығады?
- Var x,y:integer;
- begin
- readln (x);
- y:= x div 2;
- for i:=1 to y do
- x:= x+2; y:=x+1;
- write (x);
- end.
Ғажайып алаң - Егер 4 саны енгізілсе, бұл бағдарламаны орындағанда қандай сан шығады?
- Var k,a:integer;
- begin
- readln (k);
- a:=k+10;
- k:=k+a;
- write (k);
- end.
Ғажайып алаң - Егер 9 саны енгізілсе, бұл бағдарламаны орындағанда қандай сан шығады?
- Var x,y:real;
- Begin
- Readln (x);
- If x =0 then y:=sqr (x) else y:= sqrt (x);
- Writeln (y);
- End.
Ақпараттық диктант - Ол WINDOWS – бағдарламасымен бүкіл әлемге
- компьютердің жаңа қызметін ашып берді?
- Ол ең алғашқы программашы ғалым
-
- Ол ХІХ ғасырдағы ең алғашқы электронды
- есептеуіш машинаны шығарды
- Бірінші советтік ЭЕМ-ға 1950 жылдары
- басшылық жасаған академик ғалым
Танымдық сұрақ алаңы - Ақпаратты адамнан ЭЕМ-ге беруге арналған құрылғы.
- Программалау тілінің авторы?
- Жиымдардың типін программада сипаттау
- операторы?
- Шектеулі тип дегеніміз не?
- Тұрақты және айнымалы шамалардың
- айырмашылығы неде?
Шығармашылық бөлім - Еркін тақырыпта геометриялық фигуралар
- көмегімен компьютерде Paint редакторында сурет салу.
- Сурет салу кезеңдері:
- - Құралды таңдап алу - Сызықтың қалыңдығын,қылқаламның түрін немесе
- төртбұрыштың типін тағайындау - Кескіннің түсін таңдау
- - Сурет салатын түсті таңдау үшін,палитрадағы қажетті
- түстің төртбұрышына тышқан нұсқағышын
- орналастырып,сол жақ батырмасын шерту керек. - Фонның түсін таңдау
Өзіңді өзің тани біл! - Суретті сол жақтан бастап салса – көп ойланатын тұлға.
- Суретті ортадан бастап салса – жан-жақты тұлға.
- Суретті төмен бөліктен бастап салса -өзін көрсетуге бейім емес тұлға.
- Егер суретті толық аяқтаса, онда шапшаң адамдар болып есептеледі.
Графикада түстер немен беріледі? - Графикада түстер немен беріледі?
- Графикалық режимге көшу процедурасы.
- Графикалық режимнен шығу процедурасы.
- Оқушыларды бағалау.
- Үйге тапсырма: Графика. Графикалық процедура және функциялар.
Достарыңызбен бөлісу: |