М. Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан мемлекеттік университеті
Бекітемін
«Мәдениет және өнер»
институтының директоры
_____м.а. Нагимова М.М.
«__»__________ 2010 ж.
«Көркем қолданбалы өнер және кәсіптік білім беру» кафедрасы
5В010700 Бейнелеу өнері және сызу
мамандығы бойынша кредиттік оқу жүйесінде оқитын
студенттерге арналған
«Академиялық кескіндеме»
(пәннің атауы)
ПӘННІҢ - ОҚУ ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
Курс – 1
Семестр – 1
Кредит саны 1
Студиялық сабақ – 15 сағат
Оқытушының жетекшілігімен
студенттің өзіндік жұмысы (ОЖСӨЖ) – 15 сағат
СӨЖ – 15 сағат
Емтихан –
Барлығы – 45 сағат
Орал 2010 ж.
Курс бағдарламасы жоғары оқу орындарының пәндеріне сай және Қазақстан республикасы білім беру мемлекеттік стандартқа - Алматы, 2002 - типтік бағдарлама /4.08.03. Бұйрық №528/ негізінде жасалынды, яғни ГОСО РК 3.001-2000.
Құрастырушы: оқытушы Абдешев Асқат Бекқалиұлы
«Көркем қолданбалы өнер және кәсіптік білім беру» кафедрасының отырысында қарастырылды.
« » 2010 ж. № хаттама
Кафедра меңгерушісі Сейтимов А.Ғ.
Қарастырылды ОҮҰ және ОӘЖБ
жетекшісі ________________
Мәдениет және өнер институтының оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында қарастырылды.
« » 2010 ж. № ___ хаттама.
Институттың оқу-әдістемелік
кеңесінің төрағасының ______________ м.а.Өтегенов И.Ө.
1. ТИПТІК ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫ «АКАДЕМИЯЛЫҚ КЕСКІНДЕМЕ», Алматы, 2002
050107 «Бейнелеу өнері және сызу» мамандығы, Бакалавриат
7 ғимарат 302 кабинет
2. ПӘН БОЙЫНША ОҚЫТУ БАҒДАРЛАМАСЫ – SYLLABUS
Оқытушы (оқытушылар) туралы мәлімет
Асқат Бекқалиұлы Абдешев
М.Өтемісов атындағы БҚМУ оқытушысы
Офис: «Көркем қолданбалы өнер және кәсіптік білім беру» кафедрасы
Толық мекен жайы: Орал қаласы, Студенттер көшесі, 2
Жұмыс телефоны: 505346
Пән туралы мәлімет
Академиялық кескіндеме.
Семестр 15 оқу аптадан және 2 апта сессиядан тұрады.
Бір аптада 1 кредит сағат, әр кредит-сағат бір байланыс сағаттан (дәріс немесе практика) және екі сағат оқытушының жетекшілігімен студенттің өзіндік жұмысынан (ОЖСӨЖ), студенттің өзіндік жұмысынан (СӨЖ) тұрады.
Кредиттің аптаға бөліну кестесі :
Сабақтар
|
Өткізу уақыты
|
Сабақтар
|
Өткізу уақыты
|
Байланыс сағаты 1 (дәріс
немесе студиялық жұмыс1)
|
50 мин.
|
ОЖСӨЖ+СӨЖ
|
50 мин.+ 50 мин.
|
Кредит саны – 1
Өту орны: №7 оқу ғимараты, сабақ кестесі бойынша
Оқу жоспарынан көшірме:
Курс
|
Семестр
|
Кредит саны
|
Дәрістер
|
Студиялық сабақ
|
ОЖСӨЖ
|
СӨЖ
|
Барлығы
|
Бақылау
түрі
|
1
|
1
|
1
|
-
|
15
|
15
|
15
|
45
|
-
|
Кіріспе
Курстың қысқаша сипаттамасы:
«Академиялық кескіндеме» курсы студенттердің көркемдік қабілеттерін дамытуға бағышталған. Академиялық кескіндеменің практикалық сабағы, аудиториядағы оқу процесімен қоса, үй жұмыстарындағы дайындық, эскиз материалдарына да қадағалау, сол арқылы студенттердің білім сапасын көтеруді көздейді. Оқу тапсырмалары жәй денеден бастап, күрделі денеге көшу процесінде құрастырылған. Академиялық кескіндеме пәні студенттерді реалистік бағытта тәрбиелей отырып, жалпы живопись өнерінен кең ауқымды білім беру, яғни оларға теориялық және практикалық білімдермен қатар, шеберлік, қабілеттілік, икемділік дәрежелерін арттыруды жетілдіру көзделген. Оқу процесі барысында қойылымдарды көркем тұрғысынан живопистік санада көру, қабылдау және қол икемділігін арттыру барысында көрген нұсқа бояудың түсін дәл тауып, оны көркемдеп жазу және тұтас жазу үрдісімен таныстырады.
Бірінші бөлім – натюрморт. Нұсқа толығымен осы бірінші бөлімге арналады. Студенттер кескіндеме тілін үйренумен қатар, алғашқы практикалық икемділік мәселесін игереді. Онда техникалық әдістер, акварель материалымен жұмыс жүргізу, рең, қатынастарын түсіну т.с.с. живопистік мән мағынасы терең технологиялық дүниелерге бағыштайды.
Курстың мақсаты:
Бағдарламаның мақсаты – студенттердің кескіндемені меңгеруі, көркем-суреттік ойының дамуы, өзіндік бейнелеп жазу манерасының пайда болуы, акварель, темпера, гуашь, майлы бояулардың әдіс-тәсілдерін үйрену, жеткілікті деңгейде білім алу, болашақта білікті шебер суретші болу.
Студенттерді бейнелеу өнеріне үйретуде бірінші курстан бастап соңғы курсқа дейін реалистік өнерді терең меңгеруге, оның заңдылықтарын білуге тәрбиелеудің маңызы зор.
Курстың міндеттері:
Студенттерді біліммен қаруландыру:
а) шығармашылық үдеріс және кезеңдердің мазмұны;
ә) композициялық бейнелеудің басқа да жүйелердің заңдарын;
б) пәннің мәнерлі тілі құралдарын;
в) педагогикалық үдерістің қызмет заңдылықтарын;
2. Студенттерді компьютерлік графикамен оқыту әдісі-тәсілдерімен қаруландыру:
а) салынған суретті көмкеру, оның ішін бояу және өрнектеу. Геометриялық элементтердің
алдыңғы не соңғы планда орналасуы;
ә) әртүрлі графикалық сурет құралдарымен жұмыс істеу тәсілдері;
б) аяқталған графикалық композиция орындау тәсілдері;
3. Көркем-шығармашылық қабілеттерін дамыту:
а) эстетикалық талғамдарын кеңейтуге;
ә) студенттердің компьютерлік графикаға оқу ынтасын ояту, қызықтыру және нәтижесіне жеткізу икемін қалыптастыруға;
б) шығармашылық қызмет тәжірибесін қалыптастыруға
Оқу нәтижесінде мамандар мыналарды білуі қажет:
а) бейнелеудің және шығармашылық үдеріс структурасын ;
ә) адамды заттарды және қоршаған құбылыстарды бейнелеудің теориялық негізін;
б) композиция, сурет заңдылықтары мен құралдарын;
в) бейнелеудің әдістері және әр түрлі техника мен материалдарды қолдана білуі;
Пререквизиттер: жалпы білім беретін мектеп бағдарламасындағы геометрия және бейнелеу өнері курсы.
Постреквизиттер: композиция негізі, сызба геометрия, перспектива
Оқыту әдістемесі:
Оқыту негізінен практикалық жұмыс түрінде жүріп, оқу материалдарының мазмұны, үйренген әрі алған білімдері сол арқылы көрініс табады.
Студенттердің алған білімдері үй тапсырмасын тексерумен, дәрісханалардағы көрмелер, жекелеген семестрлік тапсырмалармен бақылауға алынады.
Студенттерге қойылатын талаптар:
1. Сабаққа қатысу
Студент сабаққа қатысуға міндетті. Қалдырылған сабақтар пәннің оқу-әдістемелік кешенінде көрсетілгендей толық көлемде орындалу қажет. Пәннің 3/1 себепсіз қалдырса, курстан шығарылады. Белгілі бір себептерге байланысты сабақ қалдырса, тиісті құжаттары болуы қажет.
2. Аудиториядағы тәртіп
Студент сабаққа кешікпеу, сабақ уақытында сөйлеспеу, газет оқымау, ұялы телефоның сөндіру, оқу үрдісіне белсенді қатысуы қажет.
3. Студенттердің өзіндік жұмыстары
Өзіндік жұмыстар міндетті түрде орындалуы керек. Студенттер оқытушының белгілеген уақыты бойынша есептеседі, кешіккен немесе уақытында есептеспеген студенттердің жұмыстары қабылданбайды. Студенттердің тапсырмаларды орындаулары жөнінде мәлімет оқытушыда болады, ол жалпы қорытынды баға қоюда ескеріледі.
4. Жеке тапсырмалар
Семестрлік жеке тапсырмалар міндетті болып табылады. Олар үй тапсырмасы түрінде орындалып, қорғалады.
5. Бақылау жұмысы.
Бақылау жұмысы сабақ уақытында орындалып, жетінші, он бесінші аптада тапсырылады. Бақылау жұмыстарын тапсырудан кешіккен студенттердің жұмыстары қабылданбайды және бағаланбайды.
6. Практикалық жұмыс.
Практикалық жұмыстар әр топқа жеке-жеке сабақ кестесі бойынша өтеді.
7. Аралық бақылау
Семестр бойына екі аралық бақылау өтеді, жетінші және он бесінші аптада.
Сабақ мазмұны мен кестесі
1-семестр
1-апта
1-кредит сағат
№1 Дәріс
Тақырып: Шын бейнені жазу жолдары, системасы, міндеті.
Дәріс мазмұны:
«Академиялық кескіндеме» өнерінің мүмкіншіліктері мен түрлерлері Шын бейнені акварель арқылы берудің негізгі заңдылығы.
ОЖСӨЖ мазмұны:
Қаңқалы геометриялық денелерден құралған натюрморттың конструктивті суреті.
СӨЖ мазмұны:
Студенттердің көркем ойлау қабілеттерін арттыру.
Әдебиет:
Беда Г.В. Основы изобразительной грамоты. Рисунок. Живопись. Композиция. М. «Просвещение» 1987 г
Одноралов Н.В. Материалы, инструменты и оборудование в изобразительном искусстве.-
М., «Просвещение» 1988 г.
Алпатов М.В. Композиция в живописи. Исторический очерк. М., Искусство, 1996 г
2-апта
2-кредит сағат
№1 Студиялық жұмыс
Тақырып: Күрделі емес натюрморт (құмыра, алма, мата) гризайль техникасында орындау.
Практикалық сабақ мазмұны:
Шын бейнені беру заңдылықтарымен танысу
Акварель техникасын игеру.
ОЖСӨЖ мазмұны:
Бір түспен орындалатын жұмысқа қойылатын негізгі талап: блик, жарық,
жартылай көлеңкесі, көлеңке, түспе көлеңке.
СӨЖ мазмұны:
Долбарлар салу. Матаның (драпировка) түрлеріне байланысты әркелкілігін айыра білу.
Әдебиет:
Беда Г.В. Основы изобразительной грамоты. Рисунок. Живопись. Композиция. М. «Просвещение» 1987 г
Одноралов Н.В. Материалы, инструменты и оборудование в изобразительном искусстве.-
М., «Просвещение» 1988 г.
Алпатов М.В. Композиция в живописи. Исторический очерк. М., Искусство, 1996 г
3-апта
3-кредит сағат
№2 Студиялық жұмыс
Тақырып: Күрделі емес натюрморт (құмыра, алма, мата) гризайль техникасында орындау.
Практикалық сабақ мазмұны:
Шын бейнені беру заңдылықтарымен танысу
Акварель техникасын игеру.
ОЖСӨЖ мазмұны:
Заттардың айқын ізі көрінуі үшін әйнек үстіне орналастырлған геометриялық денелер тобының суреті.
СӨЖ мазмұны:
Натюрморт жазудағы композициялық шешім, кеңістіктегі заттардың орналасуы, перспектива заңдылығы.
Әдебиет:
Беда Г.В. Основы изобразительной грамоты. Рисунок. Живопись. Композиция. М. «Просвещение» 1987 г
Одноралов Н.В. Материалы, инструменты и оборудование в изобразительном искусстве.-
М., «Просвещение» 1988 г.
Алпатов М.В. Композиция в живописи. Исторический очерк. М., Искусство, 1996 г
4-апта
4-кредит сағат
№3 Студиялық жұмыс
Тақырып: Күрделі емес натюрморт (құмыра, алма, мата) гризайль техникасында орындау.
Практикалық сабақ мазмұны:
Шын бейнені беру заңдылықтарымен танысу
Акварель техникасын игеру.
ОЖСӨЖ мазмұны:
Негізгі реңдік қатынастар, композициялық шешім.
СӨЖ мазмұны:
Натюрморт жазудағы композициялық шешім, кеңістіктегі заттардың орналасуы, перспектива заңдылығы.
Әдебиет:
Беда Г.В. Основы изобразительной грамоты. Рисунок. Живопись. Композиция. М. «Просвещение» 1987 г
Одноралов Н.В. Материалы, инструменты и оборудование в изобразительном искусстве.-
М., «Просвещение» 1988 г.
Алпатов М.В. Композиция в живописи. Исторический очерк. М., Искусство, 1996 г
5-апта
5-кредит сағат
№4 Студиялық жұмыс
Тақырып: Күрделі емес натюрморт гризайль техникасында орындау.
Практикалық сабақ мазмұны:
Шын бейнені беру заңдылықтарымен танысу
Акварель техникасын игеру.
ОЖСӨЖ мазмұны:
Түстік шешім, түстердің өзара байланысы.
СӨЖ мазмұны:
Зат пен фонның түстік және реңдік қатынасы.
Әдебиет:
Беда Г.В. Основы изобразительной грамоты. Рисунок. Живопись. Композиция. М. «Просвещение» 1987 г
Одноралов Н.В. Материалы, инструменты и оборудование в изобразительном искусстве.-
М., «Просвещение» 1988 г.
Алпатов М.В. Композиция в живописи. Исторический очерк. М., Искусство, 1996 г
6-апта
6-кредит сағат
№5 Студиялық жұмыс
Тақырып: Күрделі емес натюрморт гризайль техникасында орындау.
Практикалық сабақ мазмұны:
Акварель техникасын игеру.
Жарық-көлеңкені ажырату.
ОЖСӨЖ мазмұны:
Натурадағы заттарды қағаз бетіне дұрыс орналастыру. Пропорциясын табу.
СӨЖ мазмұны:
Ойластырылып құрылған композиция. Шығармашылық ізденіс.
Әдебиет:
Беда Г.В. Основы изобразительной грамоты. Рисунок. Живопись. Композиция. М. «Просвещение» 1987 г
Одноралов Н.В. Материалы, инструменты и оборудование в изобразительном искусстве.-
М., «Просвещение» 1988 г.
Алпатов М.В. Композиция в живописи. Исторический очерк. М., Искусство, 1996 г
7-апта
7-кредит сағат
№6 Студиялық жұмыс
Тақырып: Күрделі емес натюрморт (құмыра, алма, мата) гризайль техникасында орындау.
Практикалық сабақ мазмұны:
Акварель техникасын игеру.
Жарық-көлеңкені ажырату.
Натюрмортта композициялық тұтастықты, ортаны, кеңістікті беру.
ОЖСӨЖ мазмұны:
Сызықтық перспектива заңдары ескерілген конструктивтік құрылысы.
СӨЖ мазмұны:
Нұсқадан қарап сурет салудағы перспектива заңдылықтарына сүйену.
Әдебиет:
Беда Г.В. Основы изобразительной грамоты. Рисунок. Живопись. Композиция. М. «Просвещение» 1987 г
Одноралов Н.В. Материалы, инструменты и оборудование в изобразительном искусстве.-
М., «Просвещение» 1988 г.
Алпатов М.В. Композиция в живописи. Исторический очерк. М., Искусство, 1996 г
8-апта
8-кредит сағат
№7 Студиялық жұмыс
Тақырып: Үй заттарынан құралған натюрморт
Практикалық сабақ мазмұны:
Акварель техникасында икемділікті арттыру.
Дененің конструкциялық қатынасын беру.
ОЖСӨЖ мазмұны:
Оқулықтардан, кітапханалардан реферат тақырыбына сай қажеттіліктерді жинап, тапсыру.
СӨЖ мазмұны: Тақырыпты жалғастыру.
Әдебиет:
Алпатов М.В. Композиция в живописи. Исторический очерк. М., Искусство, 1996 г
Волков Н.Н. Восприятие картины. 2-е изд., доп. М. Просвешение 1976г 32с.
Смирнов Г.Б. Живопись. М..Просвещение 1975г. 139с
Как писать акварелью. Москва. АСТ. Астрель. 2002.
9-апта
9-кредит сағат
№8 Студиялық жұмыс
Тақырып: Үй заттарынан құралған натюрморт
Практикалық сабақ мазмұны:
Акварель техникасында икемділікті арттыру.
Дененің конструкциялық қатынасын беру.
ОЖСӨЖ мазмұны:
Реңдік қатынас, салқын суық түстер.
СӨЖ мазмұны:
Шеберлікті нығайту
Әдебиет:
Алпатов М.В. Композиция в живописи. Исторический очерк. М., Искусство, 1996 г
Волков Н.Н. Восприятие картины. 2-е изд., доп. М. Просвешение 1976г 32с.
Смирнов Г.Б. Живопись. М..Просвещение 1975г. 139с
Как писать акварелью. Москва. АСТ. Астрель. 2002.
10-апта
10-кредит сағат
№9 Студиялық жұмыс
Тақырып: Үй заттарынан құралған натюрморт
Практикалық сабақ мазмұны:
Акварель техникасында икемділікті арттыру.
Кіші бөлшекті шығару
ОЖСӨЖ мазмұны:
Қанық бояулар арқылы форма, кеңістік беру.
СӨЖ мазмұны:
Шеберлікті нығайту
Әдебиет:
Алпатов М.В. Композиция в живописи. Исторический очерк. М., Искусство, 1996 г
Волков Н.Н. Восприятие картины. 2-е изд., доп. М. Просвешение 1976г 32с.
Смирнов Г.Б. Живопись. М..Просвещение 1975г. 139с
Как писать акварелью. Москва. АСТ. Астрель. 2002.
11-апта
11-кредит сағат
№10 Студиялық жұмыс
Тақырып: Үй заттарынан құралған натюрморт
Практикалық сабақ мазмұны:
Акварель техникасында икемділікті арттыру.
Кіші бөлшекті шығару
ОЖСӨЖ мазмұны:
Академиялық тапсырмаларды орындау
СӨЖ мазмұны:
Түс өзгерістерін түсіну
Әдебиет:
Алпатов М.В. Композиция в живописи. Исторический очерк. М., Искусство, 1996 г
Волков Н.Н. Восприятие картины. 2-е изд., доп. М. Просвешение 1976г 32с.
Смирнов Г.Б. Живопись. М..Просвещение 1975г. 139с
Как писать акварелью. Москва. АСТ. Астрель. 2002.
12-апта
12-кредит сағат
№11 Студиялық жұмыс
Тақырып: Үй заттарынан құралған натюрморт
Практикалық сабақ мазмұны:
Акварель техникасында икемділікті арттыру.
Кіші бөлшекті шығару
ОЖСӨЖ мазмұны:
Академиялық тапсырмаларды орындау
СӨЖ мазмұны:
Түс өзгерістерін түсіну
Әдебиет:
Алпатов М.В. Композиция в живописи. Исторический очерк. М., Искусство, 1996 г
Волков Н.Н. Восприятие картины. 2-е изд., доп. М. Просвешение 1976г 32с.
Смирнов Г.Б. Живопись. М..Просвещение 1975г. 139с
Как писать акварелью. Москва. АСТ. Астрель. 2002.
13-апта
13-кредит сағат
№12 Студиялық жұмыс
Тақырып: Үй заттарынан құралған натюрморт
Практикалық сабақ мазмұны:
Акварель техникасында икемділікті арттыру.
Кіші бөлшекті шығару. Форма табу.
ОЖСӨЖ мазмұны:
Көркемдеп жазу.
СӨЖ мазмұны:
Тұтас көру және жазу.
Әдебиет:
Алпатов М.В. Композиция в живописи. Исторический очерк. М., Искусство, 1996 г
Волков Н.Н. Восприятие картины. 2-е изд., доп. М. Просвешение 1976г 32с.
Смирнов Г.Б. Живопись. М..Просвещение 1975г. 139с
Как писать акварелью. Москва. АСТ. Астрель. 2002.
14-апта
14-кредит сағат
№13 Студиялық жұмыс
Тақырып: Үй заттарынан құралған натюрморт
Практикалық сабақ мазмұны:
Акварель техникасында икемділікті арттыру.
Кіші бөлшекті шығару. Форма табу.
ОЖСӨЖ мазмұны:
Жалпылама пішінін сомдаудың әдіс – тәсілдерін оқу.
СӨЖ мазмұны:
Тұтас көру және жазу.
Әдебиет:
Алпатов М.В. Композиция в живописи. Исторический очерк. М., Искусство, 1996 г
Волков Н.Н. Восприятие картины. 2-е изд., доп. М. Просвешение 1976г 32с.
Смирнов Г.Б. Живопись. М..Просвещение 1975г. 139с
Как писать акварелью. Москва. АСТ. Астрель. 2002.
15-апта
15-кредит сағат
№14 Студиялық жұмыс
Тақырып: Үй заттарынан құралған натюрморт
Практикалық сабақ мазмұны:
Акварель техникасында икемділікті арттыру.
Рефлекстерді беру арқылы аяқтау
ОЖСӨЖ мазмұны:
Түрлі-түсті натюрморт орындап, тапсыру.
СӨЖ мазмұны:
Тақырыпты жалғастыру
Әдебиет:
Алпатов М.В. Композиция в живописи. Исторический очерк. М., Искусство, 1996 г
Волков Н.Н. Восприятие картины. 2-е изд., доп. М. Просвешение 1976г 32с.
Смирнов Г.Б. Живопись. М..Просвещение 1975г. 139с
Как писать акварелью. Москва. АСТ. Астрель. 2002.
Әдебиеттер тізімі
Негізгілері:
1. Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания 3-е издания «Питер» 2002 г
2. Алехин А.Д. О языке изобразительного искусства. «Знание» Серия Искусства. М. 47с.1973г.
3. Алпатов М.В. Композиция в живописи. Исторический очерк. М. Искусство. 1940г.132с.
4. Арнхейм Р. Искусство и визуальное восприятие. М. Наука. 1974г. 392с.
5. Беда Г. В. Живопись и ее изобразительные средства. М.Просвешение. 1977г 187с.
6. Беда Г. В.Основы изоразительной грамоты. Рисунок.Живопись. Композиция. М. Просвешение. 1981г.
7. Волков Н.Н. Композиция в живописи.М .Искусство. 1977г 263с.
8. Волков Н.Н. Восприятие картины. 2-е изд., доп. М. Просвешение 1976г 32с.
9. Выготский В.С. Психология искусства. 2-е изд.,доп. М.Искусство 1968г 576с.
10. Зайцев А.С. Наука о цвете и живопись. М. Искусство. 1986г 158с.
11. Кардовский Д. П. Об искусстве. Воспоминания, статья, письма. М.АХ СССР. 1960г.340с.
12. Кибрин Е.А. Об Искусстве и художниках. М. АХ СССР. 1961г 311с.
13. Костин В.И. Юматов В.А. Язык изобразительного искусства. М.Знание. 1978г. 10с.
14. Пашаев А.А. Педагогика искусства и творческие способности. М. Знание 1981г 96с.
15. Непомнящий В.М. Смирнов Г.Б. Практическое применение перспективы в станковой картине. М. Просвешение 1978г 119с.
16. Никулина О.Р. Природа глазами художника. М. Советский Художник. 1982г 175с.
17. Петров-Водкин К.С. Хлыновск. Пространство Эвклида. Самаркандия. Л. Искусство. 1982г 655с.
18. Понамарев Я.А. Психология твочества и педагогика. М. Педагогика. 1976г. 280с
19. Пучков А.С. Триселев А.В. Методика работы над натюрмортом. М.Просвешение 1982г 158с.
20. Смирнов Г.Б. Живопись. М..Просвещение 1975г. 139с
22. Шорохов Е.В. Основы композиции. М., 1989г. 256с.
23. Как писать акварелью. Москва. АСТ. Астрель. 2002.
24. Как построить композицию и перспективу. Москва. АСТ. Астрель. 2002.
Қосымша әдебиеттер:
Барщ А.О. Рисунок в средней художеств. школе – М. Академ. художеств. СССР, 1963г.
Бернштейн М.Д. Пробема учебного рисунка. – М, искусство, 1940г.
Савицкий Г.К. Молодым художникам о мастерстве.
Волков Н.Н. Восприятие предмета и рисунка. – М, АПН, РСФСР, 1950г.
Шорохов Е.В. Основы композиции- М., «Просвещение» 1979 г
Щипанов А.С. Әуесқой жас суретшілер мен мүсіншілерге.-Алматы, 1986
3. ПӘН БОЙЫНША ТАПСЫРМАЛАРДЫ ОРЫНДАУ ЖӘНЕ ТАПСЫРУ КЕСТЕСІ
№
|
Жұмыс түрі
|
Тапсырманың мақсаты мен мазмұны
|
Ұсынылатын әдебиеттер
|
Орындау мерзімі және тапсыру уақыты (аптасы)
|
Балл
|
Бақылау түрі
|
1
|
Аудиторияда тақырыптық жұмыс
|
Логикалық ойлау қабілетін тексеру
|
Берілген тақырыпқа байланысты
|
Апта сайын
|
1% (оқу тапсырмасы түрінде бағаланады)
|
практикалық жұмысын
тексеру
|
2
|
ОЖСӨЖ тапсырмаларын орындау
(барлығы 15 тапсырма)
|
Аналитикалық және танымдық қабілеттерін дамыту
|
Семинар тақырыбына байланысты
|
ОЖСӨЖ тақырыбына бөлінген уақыт кестесіне байланысты
|
2% (Тақырып бойынша)
|
Тапсырмалардың орындалуын,
сұрақтарға жауап
беру қабілетін
тексеру
|
1
|
Реферат
|
Тақырып бойынша негізгі баяндама
|
Семинар тақырыбына байланысты
|
8 апта
|
6% (үй тапсырмасы түрінде беріледі)
|
Реферат және
баяндама
|
2
|
Жеке тапсырма
|
Тақырып бойынша
|
Семинар тақырыбына байланысты
|
15 апта
|
9% (үй тапсырмасы түрінде беріледі)
|
Семинарда жауап
беруі
|
5
|
Емтихан
|
Білімді кешенді тексеру
|
|
|
Практикалық жұмыс
|
|
4. ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ҚАМТЫЛУ КАРТАСЫ
№
|
Әдебиет атауы
|
Барлығы
|
Ескерту
|
кітапханада
|
кафедрада
|
Студенттердің қамтылу пайызы (%)
|
Электронды түрі
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
1
|
Беда Г. В.Основы изоразительной грамоты. М, 1981г.
|
12
|
-
|
50
|
-
|
-
|
2
|
Ростовцев. Н.Н. Суретті оқыту әдістемесінің тарихы М.; Просвещение 1981
|
16
|
-
|
70
|
-
|
-
|
3
|
Одноралов Н.В. Материалы, инструменты и оборудование в изобразительном искусстве
|
10
|
-
|
40
|
-
|
-
|
4
|
Алехин А.Д. О языке изобразительного искусства. «Знание» Серия Искусства. М. 1973г.
|
10
|
-
|
40
|
-
|
-
|
5. ПӘН БОЙЫНША ДӘРІСТЕРДІҢ КОНСПЕКТІСІ
1-семестр
1-апта
Дәріс 1
Тақырып: Шын бейнені жазу жолдары, системасы, міндеті.
Қарастырылатын сұрақтар:
1. «Академиялық кескіндеме» өнерінің мүмкіншіліктері мен түрлерлері 2. Шын бейнені акварель арқылы берудің негізгі заңдылығы.
3. Акварель жұмысындағы қолданатын техникалар.
Дәріс мақсаты:
Студенттерді шыңдықты бейнелеудің негізгі заңдылықтарымен таныстыру және көркемдік талғамдарын ояту
Дәріс мазмұны:
Натюрморт кез-келген заттардың жиынтығы емес. Бір парақ қағазға кез-келен қолға түскен заттарды жинақтап салу- мазмұнды натюрморт орындалды деген сөз емес. В.А. Фаворский атап көрсеткендей натюрморт нұсқасын жасаған кезде заттарды көру керек және олардың бір-бірімен әңгімелескенін, бір-біріне деген қарым-қатынасының, әсерлерінің тереңдігі мен әуендік қатынасын түсініп отыруы керек. Натураға деген белсенді авторлық қатынас, әдемілік, әсемдік сезімі әрбір жұмыс этапында байқалу керек. Ол болмайынша оқу немесе шығармашылық қойылымды жақсы орындауға болмайды. Натюрмортқа жансыз заттардың тобы ретінде қарап, оларды механикалық түрде қағазға түсірмей, натурамен сәйкестігін ғана жеткізіп қоймай, әр-бір қойылымнан идеялық мәнін, өмірдегі болмысын табу. Образды құрғанда заттардың әдемілігін, оларға тән қасиеттерін, кескінді-пластикалық және мағыналық байланысында қарастыру шарт.
Әрбір заттың “тіршілік ету ортасы” болады. Басқа бір жағдайларға орналастырса, басқа заттармен үйлесе алмай, диссонанс құрап тұрады. Сондықтан заттарды өз орындарымен қойған жөн. Әрбір зат басқа заттарды толықтырып, байытып, ортақ ойды жеткізіп, оның ерекшелігін көрсету қажет.
Натюрмортты бір-біріне ұқсас немесе біртекті заттардан жасау керек, мысалы кітап, гүл, т.с.с. Бұл автор ойының белсенді шығармашылығын, фантазиясын қажет етеді.
Акварель – кескіндеменің (живопись) ең көп тараған түрлерінің бірі. Акварель бояуларының құрамына
қолданылатын қоспалар түссіз болып келеді, сондықтан да акварельді суда езуге мүмкіндік береді. Осыдан оның аты да шығады (латынша «aqua» – су)
Акварельдің негізгі қасиеті – акварельмен жұмыс жасаған кезде түстердің тазалығы мен мөлдірлігін алуға болады. Акварельмен жұмыс істеу арқылы бояудың бір қабатынан екінші бтір қабатын жұқа етіп жағу арқылы жаңа бір түстік рең шығаруға мүмкіндік бар. Бұлардың барлығы акварельдің басқа кескіндеме түрлерінен ерекшелеп тұратыны, оның байлығының белгілері. Әйткенмен де, акварельмен жұмыс жасау үлкен төзімді, ұқыптылықты, шыдамдылықты қажет етеді, өйткені қате боялған бояу жұғындысын қайтадан өзгертіп, дұрыстауға келмейді. Ең алдымен жұмысқа кіріспес бұрын қағаз таңдап алуы шарт. Қағаз ақ, керегінше қалыңырақ болғаны жақсы, ең тиімді қағаз «ватман» немесе «жартылай ватман». Беті тегіс қағазға акварель дұрыс жағылмайды, себебі акварель қағаз бетімен сырғып, бір-бірімен қосылмайды.
Жұмыс техникасы. Акварельмен жұмыс істеу кезінде планшетті немесе қағаз тартылған стираторды дұрыс ұстау маңызды. Планшетті тігінен қоюға болмайды, өйткені бояу бұл қалпында ағып кетеді. Планшетті тым көлденең де қоюға болмайды, бұл жағдайда су қағаз бетінің әрбір жеріне жиналып, кепкенде бояу қатпарланып тұрады. Ең тиімдісі планшетті аздап жатқызып қойған. Мұндай қалпында қағаз бетінде бояу қатпарлары қалса да, оны таза қылқаламмен сүртіп алуға болады. Акварельдің жұмыс техникасын игеру үшін, алғашқы жаттығуларды бір түспен, мысалы, қара немесе қою қоңыр түспен орындауға болады. Кескіндеменің бұл түрін бір түсті немесе монохромды, не «гризайль» деп айтады.
Акварельмен жұмысты неден бастаған жөн?
Көбінесе бір түсті немесе түрлі түсті акварельде қою жерлерінен бастайды. Бұл натураның жарық және көлеңке қатынасын бөліп көрсетуге, түрдің көлемін алғашқы этаптарда тереңірек сезінуге көмектеседі, сонымен қатар, бояу қабатының тазалық дәрежесін сақтауға септігін тигізеді, өйткені бояуды қабат-қабаттап салуға тура келеді. Бірақ та акварель тонның күшін әлсірету қателігін жібермейді, сондықтанда ең қою жерлерін бірден бар күшімен салмай, алдымен аздап ашық түстермен боялады.
«Дымқылдату» тәсілі де акварельде қолданылады. Бұл кезекте қағаз бетін алдымен сумен дымқылдатып алады. Мұнда қағаз астына қалыңдау дымқылдатылған картонды салу арқылы, бүкіл жұмыс барысында қағазды сулы қалпында ұстауға болады. Бұл тәсіл суретке өзгертулер, түзетулер енгізуге мүмкіндік береді. Соған қарамастан, бұл өте қиын тәсіл, өйткені барлық жұмыс барысы кезінде қағаздың бір қалыпты дымқылдығын сақтау мүмкін емес.
Бақылау сұрақтары:
1. Акварель қандай мағынаны білдіреді?
2. Акварельмен жазу техникасының ерекшелігі?
3. Гризайльды қалай түсінеміз?
4. Негізгі түстер дегеніміз қандай?
Ұсынылатын әдебиеттер тізімі:
1. Одноралов Н.В. Материалы, инструменты и оборудование в изобразительном искусстве.-
М., «Просвещение» 1988 г.
2. Барчай Е. Анатомия для художников.- Будапешт. 1999 г.
3. Кузин В.С. Психология: учебник 3-е изд., перераб. и доп., М.: Агар, 1997
4. Беда Г.В. Основы изобразительной грамоты. Рисунок. Живопись. Композиция. М. «Просвещение» 1987 г
5. Алпатов М.В. Композиция в живописи. Исторический очерк. М., Искусство, 1996 г
6. ПРАКТИКАЛЫҚ САБАҚТАРДЫҢ ЖОСПАРЫ
№
|
Тақырыбы
|
Практикалық сабақ мазмұны
|
Апта
|
Әдебиет
|
1
|
1-семестр
Күрделі емес натюрморт (құмыра, алма, мата) гризайль техникасында орындау.
| Шын бейнені беру заңдылықтарымен танысу
Акварель техникасын игеру.
Натюрморт денелерін таба білу. Онда көлемі, түрі, түсін үйлестіру.
|
1-7
|
Беда Г.В. Основы изобразительной грамоты. Рисунок. Живопись. Композиция. М. 1987 г
Одноралов Н.В. Материалы, инструменты и оборудование в изобразительном искусстве.- М., 1988 г.
Алпатов М.В. Композиция в живописи. Исторический очерк. М., Искусство, 1996 г
|
2
|
Үй заттарынан құралған натюрморт
|
Акварель техникасында икемділікті арттыру.
Дененің конструкциялық қатынасын беру.
Кіші бөлшекті шығару. Форма табу.
|
8-15
|
Алпатов М.В. Композиция в живописи. Исторический очерк. М., Искусство, 1996 г
Волков Н.Н. Восприятие картины. 2-е изд., доп. М. Просвещение 1976г 32с.
Смирнов Г.Б. Живопись. М. 1975г. 139с
Как писать акварелью. Москва. АСТ. Астрель. 2002.
|
7. ПӘНДІ ОҚЫТУ ЖӨНІНДЕГІ ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР
Бейнелеу өнері мамандығында оқитын студенттердің сурет салып үйренулерінің тиімді жолына – нұсқадан қарап сурет салу әдістемесі жатады.
Кескіндеменің түпкі мақсаты – студентті кәсіпқой шығармашылық қызметке дайындау. Міндеті – студенттердің эстетикалық талғамдарын қалыптастыру теориялық, практикалық қабілеттерін дамыту, композициялық – шығармашылық қызметтерін арттыру. Осы мәселелерді тиімді шешу үшін төмендегі үш қызметке баса назар аудару қажет:
- аудиториялық жұмыс;
- оқытушылардың жетекшілігімен өтетін студенттердің өздік жұмысы;
- өздік жұмыс немесе үй жұмысы.
Бұл үш түрлі жұмыстар бір-бірімен тығыз байланысты және бір-бірін толықтыру принципін атқарады. Осы сабақта нұсқадан қарап сурет салу, сонымен қатар арнайы тақырыптарға дәрістер оқылады. Аудиториялық және өздік жұмыстары оқытушылардың қадағалауымен жүргізіледі.
Оқу жұмысын төменгідей топтарға бөлуге болады:
- нұсқадан сурет салу, нобай, жылдам салынатын долбарлар, ұзақ мерізімге арналған жұмыстар;
- ой арқылы, еске түсіру арқылы, қиял арқылы салынған, жазылған жұмыстар;
- композициялық түрдегі жұмыстар – сюжетті іздеу барысындағы ізденіс нобай-долбарлар. Бұған белгілі тақырыпты ашу барысындағы, идеялық – образдық шешімге келу жолындағы ізденістер, пластикалық құрылымды іздеу барысындағы жасалған жұмыстар жатады.
Бұл айтылған жұмыстар жанрдың қай түрі болмасын (натюрморт, портрет, пейзаж, т.б.), сурет техникасының қандайы болмасын арнайы аудиторияда немесе аудиториядан тыс жерлерде де қолданыла беріледі.
Студенттердің өздік жұмысы - әр-түрлі бағытта дамуы мүмкін, яғни, нұсқа арқылы әр-түрлі суреттемелер салу, композициялық ізденіс, әр-түрлі жастар көрмелеріне қатысу, әр-түрлі техникада өз күшін, ептілігін байқап көру, т.б. Бұлар жиналып сурет өнерінен студенттердің шеберлігін, икемділігін арттырады.
Ұзақ мерзімге арналған қойылымдардың орындалу жолын екі кезеңнен қарастырған дұрыс: оның алғашқысы – дайындық, екіншісі – орындалуы. Бірінші кезең мына қызметтерді қамтиды. Оқытушының студентке қойар талабы: нұсқаны көзбен талдау жасау, графикалық, түрлі нобайлар жасау, қағаз бетіне орналастыру, құрастыру, композициялық шешімін табу, формат көлемін анықтау, өңдік байланысын табу, нұсқаның күрделі тұстарын зерттеу, т.б. Сонымен қатар дайындық кезеңінде нұсқаның қағаз бетіндегі (графикалық бейнесі) бейнесіде жатады.
Оқытушының жетекшілігімен өткізілетін - дайындық кезеңіндегі жұмыстарға атүсті қарамаған абзал, себебі жұмыстың жақсы шығуы осы қызметке де тығыз байланысты. Орындалу кезеңінде салынған графикалық бейне, көлем, материалдардың бір-бірімен байланысы, жарық мөлшері, тұтастық заңдылығын сақтау, материалдық образды, бейнені шығару жолдары рет-ретімен жүргізіледі.
Сурет салғанда неден бастау керек және де неден бастап штрихтау керек деген заңды сұрақ туады. Бұл жөнінде көптеген оқулықтарда түрлі әдістеме, әр-түрлі тәсілдер айтылады. Біреулері көлеңкелі жерлерден штрихтаған дұрыс десе, енді біреулері ашық, жарық жерден бастаған абзал деген пікірде, үшіншісі кереғар тұстарды көрсеткен дұрыс дейді. Мүмкін, әдістемелік тұрғылан бұл пікірлер дұрыс та болар. Дегенмен штрихтағанда алдымен жалпы рең, өңді ұстауға ұмтылу керек, денелердің гармониялық байланысынан бастаған жөн. Мейлі ол композициялық пластикалық ізденіс, мейлі жеке дене формасы болсын, нұсқадағы жалпы реңдік қатынасты бірден таппай, кіші бөлшектерге көшуге болмайды. Тіпті кейде кіші бөлшектерді салу процессідеде үлкен масса, үлкен ауқымға да жиі-жиі оралып отырған жөн. Бұл әрине, қиынға соғуы ықтимал, дегенмен тұтас көру, тұтас салу суреттің басты заңдылықтарының бірі. Сурет салғанда осыларды ескерген дұрыс.
8. ТИПТІК ЕСЕПТЕУ, ГРАФИКАЛЫҚ ЖҰМЫС, ЛАБОРАТОРИЯЛЫҚ ЖҰМЫС, КУРСТЫҚ ЖОБА ОРЫНДАЛУЫ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР жоқ
9. СТУДЕНТТІҢ ӨЗІНДІК ЖҰМЫСЫНА (СӨЖ) АРНАЛҒАН МАТЕРИАЛДАР
Үй заттарынан құралған творчествалық натюрморт.
Ұлттық нақышта натюрморт
Жеміс – жидектер жазу.
Натюрморттағы түс қатынастырын табу.
Натюрмортты жұмсақ материалмен салу.
Жазықтық бетіндегі натюрморт.
Натюрмортты табиғат аясында жазу.
10. ОҚУ ӨНДІРІСТІК ЖӘНЕ ДИПЛОМАЛДЫ САРАМАНДЫ ӨТКІЗУ ЖӨНІНДЕ ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР жоқ
11. СТУДЕНТТІҢ ОҚУ ЖЕТІСТІКТЕРІН БАҚЫЛАУ ЖӘНЕ БАҒАЛАУ МАТЕРИАЛДАРЫ
Әр семестрден кейін студенттердің білімдерін бағалау:
Оқыту негізінен практикалық жұмыс түрінде жүріп, оқу материалдарының мазмұны, үйренген, алған білімдері сол арқылы көрініс табатындықтан емтихан көрме түрінде (выставление) өтеді.
Студенттердің алған білімдері жекелеген семестрлік тапсырмалар, үй тапсырмалары, т.б. сол көрмеге қойылып, оны кафедра оқытушыларынан құралған комиссия бағалайды.
Емтихан көрмесіне қойылатын негізгі жұмыстарға, соңғы орындалған аудиториялық жұмыс талапқа сай безендіріліп , күнделікті долбар, нобайлар, нұсқадан, қиялы бойынша да салынған суреттер қойылады (үй тапсырмаларын қарындаш, ұштық, тушь, жұмсақ материалдар, фломастер, акварель бояуының қара түсімен орындауға болады).
Бұндағы қойылатын негізгі талаптарға:
- үйлестіру, орналастыру жағдайын – сәйкестік заңдылықтарын;
- қойылым кеңістігін көрсету, перспективасы мен ауа перспективасын;
- заттардың неден жасалғандықтарын, яғни материалдарын көрсету;
- жазықтыққа дұрыс орналасуын, орындау техникасы мен ұқыптылығын, т.б.
жатқызамыз.
Комиссия әр оқу семестрінде емтиханда үздік деп танылған, сәтті деген жұмыстарды таңдап алып, оқу ғимараты дәлізіне көрмеге іледі.
Білімді бағалау жөніндегі мәлімет
Білім бағалау мәліметінде білім бағалау шкаласы, критериясы, жұмыс түрлерінің тізімі және осы жұмыстарды орындау талаптары беріледі.
Әдетте силлабуста келесі мәліметтер көрсетіледі:
барлық жұмыс түрлерін бағалау ережесі (максималды балл, айыптық және көтермелеу балдары);
қорытынды (емтихан) бағасын қою критериялары және аппеляция ережесі;
сабаққа кешігу, сабақты қалдыру, дәрісханадағы тәртіп, жұмысты кеш тапсыру, емтиханға қатыспау т.б. мәселелер.
Бағалау саясаты
Бағалау саясаты келесі принциптерге негізделу керек: шынайлық, әділдік, айқындылық, икемділік, жоғары дифференция.
Қорытынды бағалауға рейтингтік бақылау және емтихан кіреді.
Ќорытынды бағалау мен рейтингті бақылау
Семестрдің 7(8) аптасында (1-7 апта нәтижесі бойынша) және 15 аптада (8-15 апта нәтижесі бойынша) оқытушы 100 балдық шкала бойынша рейтингті бақылау нәтижелерін шығарады және оқытушы өткізген рейтингке қойылатын баға, ағымды, рубеждік бақылау балдарының сомасын көрсетеді.
Қорытынды баға мына формула бойынша есептеледі
U = [(P1 +P2) / 2] * 0,6 + E * 0,4
P1 - бірінші рейтингті бағалаудың цифрлік эквиваленті
P2 - екінші рейтингті бағалаудың цифрлік эквиваленті
Е – емтихандағы бағалаудың цифрлік эквиваленті
Яғни 30% (1 рейтинг) + 30% (2 рейтинг) + 40% (емтихан).
Пән бойынша білімді бағалау кестесі
Бағалау саясаты:
№
|
«Академиялық кескіндеме» пәні бойынша білімді бағалау кестесі
|
Бағалау критериясы
|
Бағалау түрі
|
Атпа
|
Жұмыс үшін %
|
Барлығы
%
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
1
|
Үй тапсырмасы (долбар, нобайлар)
|
2
|
30
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
2
|
Аралық бақылау жұмысы (Реферат, жеке тапсырма түрінде)
|
6/9
|
15
|
|
|
|
|
|
|
|
+
|
|
|
|
|
|
|
+
|
2
|
Практикалық сабақтардағы белсенділігі (Сабаққа қатысу, берілген жұмыстарды орындау)
|
1
|
15
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
|
Р1 + Р2
|
|
60
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
Емтихан
(Үй жұмысымен жеке және аудиториялық жұмыс көрмесі)
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Барлығы
|
|
100
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Семестр барысында екі аралық бақылау жүргізіледі 7(8) және 15 апталарда.
Аралық бақылаулар бойынша студенттің максималды үлгерім көрсеткіші 60% құрайды. Семестр аяғында оқу пәні бойынша қорытынды аттестациялау – емтихан өткізіледі (максималды көрсеткіші - 40%).
Пән бойынша қорытынды емтихан бағасы аралық бақылаулар және қорытынды аттестациялаудың максималды көрсеткіштер сомасы ретінде анықталады.
Қорытынды емтихан пәннің негізгі теориялық және практикалық материалдарын қамтитын нұсқаулар бойынша өтеді. (Аралық бақылау max.60%, емтихан 40%, барлығы 100%.
Қорытынды емтихан үй жұмыстары мен жеке және аудиториялық жұмыстардың көрмесімен бағаланады
Студенттердің білімі келесі кесте бойынша бағаланады:
-
Бағалау
|
Бағаның әріптік баламасы
|
Бағаның сандық баламасы
|
Бағаның проценттік баламасы
|
Бағалаудың дәстүрлі жүйесі
|
A
|
4,0
|
95-100
|
өте жақсы
|
A-
|
3,67
|
90-94
|
B+
|
3,33
|
85-89
|
жақсы
|
B
|
3,0
|
80-84
|
B-
|
2,67
|
75-79
|
C+
|
2,33
|
70-74
|
қанағаттанарлық
|
C
|
2,0
|
65-69
|
C-
|
1,67
|
60-64
|
D+
|
1,33
|
55-59
|
D
|
1,0
|
50-54
|
F
|
0
|
0-49
|
қанағаттанарлықсыз
|
Курс саясаты және іс-жосығы (процедурасы)
Курс саясаты оқу процесінің жоғарғы тиімділігін қамтамасыз етуге тиісті және барлық студенттер үшін міндетті. Әрбір оқытушы студенттерге сабақ барысында тәртіп ережелерін, оқытушымен және басқа студенттермен өзара қатынастарын ұстаудағы өзіндік жүйесін талап етеді. Курс бойынша жоғары балл алу үшін әрдайым жұмыстану қажет. Себебі пән бойынша баға жалпы семестр бойы жинақталады. Сабаққа белсенді қатысып, барлық графикалық жұмыстарды, тапсырмаларды нақты, дұрыс, ұқыпты, толық орындаған жағдайда студентке жоғары баға қойылады.
12. ОҚУ САБАҚТАРЫНЫҢ БАҒДАРЛАМАЛЫҚ ЖӘНЕ МУЛЬТИМЕДИЙЛІК ҚАМАТАМАСЫЗДАНДЫРУ жоқ
13. АРНАУЛЫ АУДИТОРИЯ, КАБИНЕТ ЖӘНЕ ЛАБОРАТОРИЯЛЫҚ ТІЗІМІ
№309, 310, 311, 313, 323 аудиториялар, №7 оқу ғимараты.
Достарыңызбен бөлісу: |