«Мирас» университеті
|
|
Университет «Мирас»
|
Педагогика және психология, дефектология, бастауыш оқытудың педагогикасы мен әдістемесі, информатика мұғалімі
|
секторы
|
|
Сектор
|
Педагогика и психология, дефектология, педагогика и методика начального обучения, учитель информатики
|
|
|
КУРСТЫҚ ЖҰМЫС
|
КУРСОВАЯ РАБОТА
|
|
Курстық жұмыс тақырыбы
Тема курсовой работы
Ойын – психологияны оқытудың белсенді əдісі жəне формасы ретінде
|
|
|
Пән/Дисциплина «Психологияны оқыту әдістемесі»
|
|
|
Студент/Студент Әйтінова (Нұрадин) Жібек Нағашбайқызы
|
|
|
(студенттің Аты-жөні/Ф.И.О. студента)
|
|
|
|
(топ/группа)
|
|
5В010300
|
«
|
Педагогика және психология
|
»
|
(код/код)
|
(БББ атауы/наименование ОП)
|
|
|
|
Курстық жұмыс
Курсовая работа защищен на
|
|
қорғалды
|
|
(бағасы/оценка)
|
|
|
|
Жетекші
Руководитель
|
/
|
|
/
|
Алимкулова Умит
|
|
|
(қолы/подпись)
|
|
(Аты-жөні/Ф.И.О.)
|
|
|
«
|
|
»
|
|
|
2020
|
ж./г.
|
|
Шымкент 2020__ ж./г.
|
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ......................................................................................................................3
1 Ойын – психологияны оқытудың белсенді əдісі жəне формасы ретінде психологиялық ойындар
1.1 Психологиядағы ойын ұғымы..........................................................................7
1.2 Ойын - оқыту әдісі...............................................................................................13
ҚОРЫТЫНДЫ...........................................................................................................20
ПАЙДАЛАНҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ...............................................................23
КІРІСПЕ
Зерттеудің өзектілігі. Психология оқытудағы ғылыми және оқу пәні ретінде Ғылым, біріншіден, білім беретін қызмет ретінде, екіншіден, білімді жүйелеудің бір түрі ретінде анықталады.
Оқу пәні, біріншіден, білім жүйесі ретінде, екіншіден, осы білімді игерудегі оқу-танымдық іс-шаралар жүйесі ретінде анықталады.
Осылайша, бұл екі ұғым бір жерде қиылысады, бұл білімді жүйелеу.
В. И. Гинецин анықтамасы бойынша оқу пәні тиісті ғылыми пән негізгі дидактикалық жүйеленген түрде түсіндіру болып табылады.
Оқу пәнін дәстүрлі түсіну ортағасырлық университеттерден бастау алады. Пәндік білімнің барлық қасиеттерін сипаттайтын пән жүйелік және құрылымдық функцияны орындайды. Бұл ретте сапалық деңгейлік ерекшеліктер ескерілмеген. Жаңа уақытта ғылыми және оқу пәндерінің аражігін ажырату басталды. Оқу пәні көбінесе оқу-танымдық іс-әрекеттің әртүрлі жүйелері ретінде қарастырылады.
Оқу пәндерінің құрылымы мен мазмұнын анықтау кезінде келесі сұрақтар туындайды::
Оқу пәні ғылымның тиісті саласындағыдай болуы керек пе?
Оқу пәні ретінде психологияның ғылым ретінде психологиядан айырмашылығы неде?
Психология бойынша оқу бағдарламасында жинақталған психологиялық білім қорын қандай деңгейде көрсету керек?
Оқу бағдарламасына кіретін білім мен дағдыларды іріктеудің принциптері мен критерийлері қандай?
Сонымен, ғылыми пән-бұл зерттеушілерге бағытталған білім жүйесі, ал оқу пәні – студенттерге бағытталған білім жүйесі.
Оқу пәнінің құрамына екі компонент кіреді:
1. білім жүйесі;
2.ассимиляцияға бағытталған оқу-танымдық іс-шаралар жүйесі.
Оқу пәнінің екі компонентін өңдеу кезінде келесі факторлар ескеріледі. Оларды толығырақ қарастырайық:
1) психологиялық білімді жүйелеу деңгейі. Білім неғұрлым жүйеленген болса, ғылыми пәннің білім беру мүмкіндігі соғұрлым жоғары болады.
2) оқытушылардың әдіснамалық ұстанымы, мүдделері, қарым-қатынасы. Оқу пәні аясында мұғалім барлық теорияларды, тұжырымдамаларды, көзқарастар мен ұғымдарды түсіндіріп, олардың мағынасын ашуы керек. Мұғалім белгілі бір әдіснамалық ұстанымды ұстануға, белгілі бір көзқарастарға сенуге құқылы.
3) Психология оқытылатын білім беру бағдарламаларының деңгейі мен мақсаттары. Оқу пәніне енгізілген білім жүйесі және меңгеруге жіберілетін оқу танымдық іс-әрекет жүйесі мыналарға сәйкес әр түрлі болуы тиіс: 3.1. бұл пән бастауыш, негізгі, орта немесе жоғары мектепте беріле ме; 3.2. бұл пән жалпы білім беретін немесе кәсіптік білім беру мекемелерінде оқытыла ма; 3.3. ол болашақ психологтарға, мұғалімдерге, дәрігерлерге беріле ме?
4) оқушылар мен студенттердің жас ерекшеліктеріне, даму деңгейіне, жеке психологиялық ерекшеліктеріне байланысты белгілі бір тақырыптарға, проблемаларға, фактілер мен ұғымдарға қызығушылық.
5) оқушылар мен студенттердің білімі мен қабілеттері. Оқытушы оқу пәнін оқушылар мен студенттердің білімі негізінде құруы керек. Оқу пәні оқушылардың белгілі бір тақырыпты, фактілерді, ұғымдарды меңгеру қабілетіне байланысты әр түрлі жолмен құрылады.
6) белгілі бір психологиялық білім мен дағдыларды игеру барысында орындайтын әр түрлі қызмет түрлері, оқушының функциялары. Оқу пәнін игеру оның дәріс, семинар, практикалық, өзіндік жұмыс түрінде берілуіне байланысты сәтті немесе сәтсіз болуы мүмкін.
7) дидактикалық материалдық қор. Оқу пәнін дидактикалық зерттеу дәрежесі әртүрлі болуы мүмкін. Атап айтқанда, бұл нақты сабақ бағдарламасы, нақты тапсырмалар, көрнекі материалдар, Бақылау сұрақтары болуы мүмкін.
Оқыту әдістемесі Жеке дидактика, яғни белгілі бір оқу пәнін оқыту теориясы ретінде қарастырылады. Осыған сәйкес, егер жеке Әдістеменің объектісі қандай да бір пәнді оқыту процесі болса, онда пән ретінде белгілі бір пәнді оқыту процесі мен оқытушының оқытуы арасындағы өзара әрекеттесу, байланыс қарастырыладыОқытудың белсенді әдістерінің ішінде оқушылардың қызығушылығын арттыратын ойын үлкен рөл атқарады. Бір кездері а.в. Луначарский" ойын белгілі бір дәрежеде бүкіл адамзат мәдениетінің негізі"деп жазды. Ойын, оқу, Еңбек-Адамның негізгі қызметі. Егер сіз "ойын" сөзінің мағынасын алсаңыз, онда тек мылқау, нәзік жандар өздерін көңілді сезінеді. Бірақ іс жүзінде әлем танымдық, танымдық мәнге ие, Білім жарысындағы ойындар шығармашылық белсенділікті қажет етеді.
Дұрыс ұйымдастырылған танымдық химиялық ойындар студенттерге химиялық білімді саналы түрде берудің бір түрі болып табылады.
Дидактикалық ойындар-оқытудың тәрбиелік, тәрбиелік және дамытушылық міндеттерін жүзеге асыруға мүмкіндік береді. Ойын оқушының оқуға, білім алуға деген оң көзқарасын қалыптастыруға көмектеседі. Мектеп практикасында қолданылатын ойын технологиясы өткен оқу материалының мазмұнына сәйкес келуі тиіс. Ойын әрекетінің негізгі принциптері:
1. оқытудың мазмұны мен мақсатына сәйкестігі.
2. Технология мен құрылымның қарапайымдылығы мен көрнекілігі;
3. пайдаланудың жүйелілігі және біртіндеп қиындауы;
4. ойын әрекетінің алуан түрлілігі;
5. баланың еріктілігі, ойын барысында белсенділік;
6. қарым-қатынастардың дамуы, өзара әсердің позитивтілігі;
Іскерлік ойын-бұл мұғалімнің басшылығымен, жоспарланған ойын сценарийі негізінде оқушылардың Тәуелсіз ұйымының қамқорлығымен жүзеге асырылатын оқытудың ұйымдастырушылық формасы. Білім беру тәжірибесінде оқытудың ойын формасы оқытудың практикалық бағытына бағытталған іскери ойындар арқылы алған білімдерін қолданады және бекітеді. Оқу процесінде іскерлік ойындардың келесі түрлері қолданылады: рөлдік, операциялық, ұйымдастырушылық іскерлік ойындар.
Іскерлік ойындардың негізгі педагогикалық мәні келесідей: оқушылардың ақыл-ой дамуы, ойлауды жандандыру, танымдық белсенділікті қалыптастыру, оқу процесіне шығармашылық рухты енгізу.
Іскерлік ойындар тәрбиелік міндеттерді шешуге үлкен үлес қосады: 1) танымдық: ойын барысында оқушылар сыныптың жұмысын ұйымдастырады және өздерінің жеке міндеттерімен танысады; 2) тәрбиелік: іскерлік ойын барысында ұжымдық идеялар қалыптасады, әркімнің ойынға қатысу дәрежесі анықталады, жалпы мәселелерді шешуде өзара қарым-қатынас анықталады, барлық мәселелерді ұжымдық талдау барысында сыншылдық, ұстамдылық, басқаның пікірін түсіну, ұқыптылық таныту қалыптасады.; 3) дамытушылық: ойын логикалық ойлауды дамытады, қойылған сұрақтарға жауап іздеу, сөйлеу мәдениеті, пікірталасқа қатысу қабілеті дамиды.
Іскерлік ойынның негізгі белгілері:
1. шешімін күтетін проблемалардың болуы.
2.ойын жағдайындағы әлеуметтік, кәсіби және оқу міндеттерін модельдеу.
3. ойынға қатысушылар арасында рөлдерді бөлу және рөлдерге сәйкес олардың белсенді өзара әрекеттесуі және мұғаліммен байланыстардың болуы.
4. ойынға қатысушылардың ортақ мақсаттары және ұжымдық шешімдер қабылдауы.
5.многовариантность шешімдер.
6. ойын соңында талдау жасаңыз.
7. қатысушылардың жоғары эмоционалды жағдайы.
Іскерлік ойындардың негізгі міндеттері::
1. Зерттелген материалды есте сақтау және терең түсіну үшін жағдай жасау.
2.дұрыс шешім қабылдау және жағдайды бағалау қабілетін қалыптастыру.
3. қабылданған шешімді іске асыру дағдыларын қалыптастыру.
4.шығармашылықты дамыту.
Іскерлік ойынның келесі кезеңдері келесідей.
1 кезеңде: мұғалімнің тақырыпты таңдауы, мақсаттар мен міндеттерді қою, күтілетін нәтижені болжау, құрылымды анықтау, рөлдік іс-әрекеттегі сыныптағы ойынға қатысушылардың қасиеттерін ескеру, ойын барысында әсер ететін жағдайларды зерттеу.
2-кезеңде: қорытынды оқу материалын талдау, мәселені шешудің әдістері мен тәсілдерін талдау.Тиімді техниканы таңдау және оның психикалық қолданылуын шығармашылық өңдеу, сценарий дайындау, рөлдерді бөлу.
3-кезеңде: оқушыларды мұғаліммен іскерлік ойынның сценарийімен, мақсатымен, мазмұнымен таныстыру, ойынды ұйымдастыру, оқушылардың рөлдік іс-әрекеттерді орындауы, мұғалімнің, оқушылардың ойынды басқаруы, ойын барысын, нәтижесін талдау, мұғалімнің қорытындысын шығару жүзеге асырылады.
Іскерлік ойындар өткізудегі мұғалімнің міндеттері:
нақты мәселеге, материалға байланысты қажетті иллюстрацияларды таңдау;
дидактикалық материалды дайындау;
әр оқушыға тапсырма беріңіз;
оқушыларды рөлдерге, топтарға бөлу;
міндеттерді қою;
мүмкін жауаптар туралы ойланыңыз;
оқушылардың қызығушылығын ояту;
Негізгі ұғымдар: бағдарламаланған оқыту әдістері, бағдарламаланған оқытудың әдістемелік құралдары, проблемалық оқыту әдістері, проблемалық мәселелер, эвристикалық әңгіме, оқытудың интерактивті әдістері, пікірталас, рөлдік оқу ойыны, треннинг, дөңгелек үстел әдісі," миға шабуыл", ойын, ойын түрлері, нақты кәсіби жағдайларды талдау, рөлдік ойындар, іскерлік ойындар, театр педагогикасының элементтері, ойын этюдтері және психотренингтік жүйелер.
Зерттеу мақсаты: Ойынның психологиялық түрлеріне жалпы сипаттама теориялары.
Достарыңызбен бөлісу: |