Алғашқы адам қоғамының өнері
Жоспар:
1. Кіріспе
2. Палеолит дәуірінің өнері
3. Мезолит дәурінің өнері
4. Неолит дәуірінің өнері
5. Қола дәуірінің өнері
6. Темір дәуірінің өнері
Қарапайым өнер қарабайырлық өнері болып саналады, б.а. Homo sapiens пайда болғаннан бастап таптық қоғамдардың пайда болуына дейін.
Адамдар қарабайыр өнердің бар екені туралы жақында білді, 19 ғасырдың екінші жартысында, үңгірлердің қабырғаларында ұсақ мүсіндер, сүйекке немесе тасқа жеке суреттер түсе бастады. Алғашқы өнер ескерткіштері (туындылары) жер шарының әр түрлі жерлерінен табылды, өйткені палеолит соңына қарай азды -көпті мекендейтін аймақтардың барлығында адамдар қоныстанды.
Қарапайым өнерге мыналар жатады: үңгірлердің қабырғалары мен қоймаларында, тастар мен тастарда барельеф, контур және түрлі-түсті бейнелер; тас мүсіндер, мүсіншелер мен рельефі бар гравюрасы мен плиткалары; үлкен плиталардан жасалған мегалитикалық құрылымдар; сүйек пен мүйізден әшекейленген бұйымдар; әр түрлі безендірілген ыдыстар, әшекейлер және тағы басқалар.
Рок -өнерде бес негізгі мотивті ажыратуға болады: адам фигуралары, жануарлар, құралдар мен қару -жарақтар, аймақтың суреттері, символдар мен идеограммалар - қайталанатын белгілер (жебелер, таяқшалар, шеңберлер, кресттер, нүктелер және т.б.). Бұл суреттер бояумен ғана емес, сонымен қатар кесілген. Басқа бірқатар ерекшеліктерді атап өту керек: жеке ерекшеліктері бар суреттер сирек кездеседі, өсімдіктер, гүлдер, жемістер мен пейзаждар іс жүзінде жоқ. Ерте аңшылардың сүйікті жануарлардың жұптарының суреттері бар: бизон - Еуропадағы жылқы, піл - Африкадағы жираф. Кейде ашық жартастарда немесе қасиетті үңгірлерде әр дәуірдің суреттері қабаттаса салынған. Кейбір жерлерде көне суреттер әлі күнге дейін құрметтеліп, «жаңартылған».
Палеолит дәуірінің өнері
1879 жылы Испанияның солтүстігінде Алтамира үңгірінде таңғажайып жаңалық ашылды, оған кіруге бұғатталған. Мұнда көптеген жануарлардың түрлі -түсті бейнелері табылған.
Үңгірдің залдарының ұзындығы 280 м -ден асады. Олардың ішіндегі ең атақтысы - жануарлар залы. Қабырғалар мен төбені тірі және өлі бизон, бұқа, бұғы, жабайы жылқы мен қабан бейнеленген. Көп жағдайда көлемі 2,2 м -ге дейінгі жануарлардың мүсіндері охрамен, жалаңаш қабырғалар мен қоймаларда көмірмен боялған және жартылай ойылған.
Альтамир үңгірінің төбесінде салынған суреттердің бірінде бизонның күшті фигурасы бейнеленген. Жасы шамамен 20 мың жыл болатын сурет тек контур ғана емес, сонымен қатар көлемді. Ол бояудың үлкен дақтарымен біріктірілген батыл, сенімді соққылармен жасалады. Бизон өмірге толы, оның бұлшық еттерінің кернеуін, қысқа күшті аяқтарының серпімділігін сезінуге болады, жануардың басын еңкейтіп, мүйізін шығарып алға ұмтылуға дайындығын сезінуге болады. Жоқ, мұны қарабайыр кескіндеме деп атауға болмайды. Мұндай «реалистік шеберлік» қазіргі заманғы жануарлар суретшісінің қызғанышына айналуы мүмкін.
Палеолит бейнелерінің көпшілігі сиқырлы мақсаттарға арналған, бірақ бұл олардың шынайы өнер туындылары емес екенін білдірмейді. Орындау шеберлігі, бейненің икемділігі, аңға тән ерекшеліктерді іріктеу мен жалпылау, қозғалысты жеткізу қабілеті - мұның бәрі палеолит дәуірінің соңындағы көркем шығармашылық туралы айтуға мүмкіндік береді. Тамақтану мен ұрпақты күтуден басқа, сол кезде адам өзінің күнделікті өміріне, күнделікті өміріне енгізуге тырысатын сұлулық сезіміне ие болды. Құралдар мен қару -жарақтар, әр түрлі ыдыс -аяқ әр түрлі суреттер мен әшекейлермен безендірілген, кескіннің табиғаты пішінмен шебер үйлескен..
Мезолит дәуірінің өнері
Мезолит дәуіріндегі бейнелеу өнері түбегейлі өзгерді. Қабырғалар мен иероглифтер, әдетте, ашық жерлерде, тастарда орындалды. Мұндай 50 -ге жуық орын Испанияда, Кавказда, Орта Азия мен Африкада табылған. Палеолиттен айырмашылығы, қазір адамдар мен олардың әрекеттері жиі бейнеленеді. Қабырғалар-бұл көпфигуралы композициялар: әдет-ғұрып көріністері, аңшылық пен қарулы қақтығыстар, мал қорасы, жаңбыр жаудыру, бал жинау және т.б. Адамдар мен жануарлардың фигуралары қатты силуэтпен, қызыл немесе қара бояумен ұсынылған және кішкентай, сирек 75 см -ге жететін, кейбір композициялардың көлемі едәуір болды. Мысалы, Испаниядағы «Ұлы фризге» адамдардың жүзге жуық суреттері мен жануарлардың ондаған суреттері кіреді.
Тас дәуірінің неолит кезеңінің соңғы кезеңі аңшылық пен жинаудан біртіндеп мал шаруашылығы мен егіншілікке ауысумен сипатталады. Адам балшық жағуды үйренді, яғни. алдымен табиғатта жоқ материалды жасады. Неолит дәуірінде қыш құмыраның маңызы мен таралуы соншалық, оны керамикалық дәуір деп те атайды. Тоқу және былғары өңдеу жетілдірілді. Тас құралдарын жасауда адамдар аралауды, бұрғылауды және тегістеуді қолдана бастады.
Скандинавия петроглифтерінің арасында, Ақ теңіз мен Онега көлінің жағалауында баяндау сипатындағы күрделі композициялар басым. Бұл бұлан, бұғы, ірі балық аулау көріністері, ескекшілермен қайықтардың суреттері, шаңғымен аңшылар. Сызбалар Сібірден айырмашылығы, схемаланған, бірақ олар әр түрлі, көптеген қызықты бөлшектері бар. Неолит және одан кейінгі дәуірдегі тас-өнер ескерткіштері барлық жерде кездеседі: Испания мен Португалияда, Франция мен Италияда, Англия мен Германияда, Африка мен Австралияда. Суреттер тек тастар мен үлкен тастарда ғана емес, сонымен қатар қабірлерде де орындалды. Сызбалардың ішінде адамдар мен жануарлардың фигураларынан басқа, аттар мен бұқалар тартқан қайықтар мен күймелерден басқа шеңбер, спираль, крест, свастика, ай мен басқа да ай, күн және басқа да белгілер түрінде әр түрлі белгілер бар. Бұл адамның күрделі мифологиясы мен табиғи элементтердің әр түрлі культі бар екенін көрсетеді.
Сахараның Тассилин-Аджер таулы аймағының суреттері бүкіл әлемде әйгілі, бұл негізінен суреттер мен фотосуреттерден жасалған жүздеген түрлі түсті көшірмелердің арқасында. Бұл аймақ тарихқа дейінгі өнердің ең үлкен «мұражайы» болып танылды, дегенмен оның бірнеше бөліктері осы уақытқа дейін зерттелген.
Кішкентай мүсіндердің арасында әлі де құнарлылық культімен байланысты әйелдердің мүсіндері бар. «Палеолит Венерасымен» салыстырғанда олар өте ерікті және көбінесе схемалық. Сонымен қатар, көптеген неолит мүсіншелерінде әдемілікке саналы түрде ұмтылу айқын көрінеді.
Қола дәурінің өнері
Қола дәуірінде адамның идеялары мен сезімдерін білдірудің жаңа формалары пайда болды - монументалды пластика мен табынушылық сәулет. Сонымен қатар сәндік -қолданбалы өнер қарқынды дамыды. Құю, темір ұстасы, қыш ыдыс сияқты, кейінірек - тоқу өндірістің дербес салаларына айналды.
Қоладан олар жауынгерлік балталар мен балталарды, қанжарлар мен 19 нүктелі найзаларды, рәсімдік ыдыстарды (ритондар) және әшекейлердің барлық түрлерін: бекіткіштерді, белдіктерді, тоғаларды, білезіктерді, сырғаларды, сақиналарды, құрсауды, тігілген тақталарды жасай бастады. Металды өңдеудің барлық әдістері өте тез меңгерілді: соғу, құю, қуу және гравировка. Осы әдістерді қолдана отырып, қоладан жасалған бұйымдар әр түрлі өрнектер мен бейнелермен қапталды, пластмассадан жасалған ұсақ бұйымдар жасалды.
Қола заттардың барлық түрлерін жасау мен безендірудің негізгі мотиві жануарлар болып қала берді, олардың әрқайсысы, жоғарыда айтылғандай, белгілі бір сиқырлы, символдық мағынаға ие болды.
Қорғандардан басқа мегалиттік құрылымдар (гр. Грег. Мегалит. Газ - үлкен және литос - тас) қола дәуірінің типтік ғимараттары болып саналады, олар діни және табынушылық ғұрыптармен тығыз байланысты. Мегалиттердің үш түрі бар: менхирлер, долмендер және кромлехтер.
Менгирлер (бретондықтардан ерлер - тас және хир - ұзын) - әр түрлі биіктіктегі тігінен орналастырылған тастар (1 -ден 20 м -ге дейін). Оларды әрең кесуге немесе бедерлі оюмен қаптауға болады, адамның немесе жануардың басымен тәж кигізуге немесе монументалды мүсін ретінде жасауға болады. Менгирлер, мегалиттердің басқа түрлері сияқты, Еуропаның, Азияның және Африканың кең аумақтарында кездеседі. Олар әдетте биіктікке қойылды, кейде олар параллель қатармен 2-3 км созылды (Франция), кейде олар елді мекендердің орталығы болды. Мүмкін, менхирлер құнарлылықтың белгісі, жайылымдар мен бұлақтардың күзетшілері ретінде табынған немесе рәсімдерге арналған орын ретінде белгіленген.
Долмендер (бретон тілінен - үстел мен еркектер - тас) - бұл үлкен тас плиталардан жасалған конструкциялар, тік орналасқан және үстінде басқа плитамен қапталған. Пішінде олар көп қырлы немесе дөңгелек болуы мүмкін. Кейде плитаның ішкі бетіне символикалық белгілер қолданылған. Кейде көлбеу тақталар дәлізі немесе кішкентай менхирлер долмендерге апарады. Долмендер клан мүшелерінің жерлеу орны болды. Долмендер Еуропаның, Азияның, Солтүстік Африканың, Кавказ мен Қырымның кейбір аймақтарында жиі кездеседі.
Кромлехтер (Бретоннан crom - шеңбер мен лех - тас) - ежелгі дәуірдің ең маңызды құрылымдары, олар шеңберде немесе ашық қисық тас тақталарда немесе үлкен монолитті үстелдерде орналасқан. Бірнеше шеңбер болуы мүмкін (концентрлік). Кейде тіректер көлденең тас тақтайшалармен қапталған. Кромлехтер қорғанның немесе құрбандықтың айналасында орналасқан. Бұл бізге белгілі алғашқы ғибадат орындары. Сонымен қатар, кромлехтер ең көне обсерватория ретінде қызмет еткен шығар. Кромлехтер Еуропада, Азияда, Америкада белгілі. Англияда 600 -ге жуық ең көне тас құрылымдар табылды, олардың мақсаты әлі күнге дейін жұмбақ.
Темір дәуірінің өнері
Біздің заманымызға дейінгі соңғы мыңжылдық - қарабайырлықтың болуының соңғы кезеңі. Осы мыңжылдықтың басында адамдар әлдеқайда берік материалды - темірді алуды үйренді, олардан құралдар ақырында тас пен жартылай қолаға ауыстырылды.
Батыс Еуропада қарабайыр қоғам тарихының соңғы кезеңі өзен жағалауларында қоныстанған отырықшы егіншілік тайпалары - кельттердің мәдениеті болып табылады. Оның дамуында екі кезең ерекшеленеді - Хальстатт пен Латен (Австрия мен Швейцариядағы алғашқы табылған жерлердің атымен аталған).
Қыш құмырасының дөңгелегінде жасалған Халлштат қыш ыдысы өзінің айқындылығымен және контурларының жүйелілігімен ерекшеленді. Ою -өрнектен басқа, ыдыстар жануарлар мен адамдардың суреттерімен безендірілген. Бейнелеу өнеріндегі адамның үлкен және кейде басым рөлі 21 темір дәуіріндегі адамдардың дүниетанымындағы жаңа ерекшеліктерді көрсетеді. Суретшілер адам өмірінің барлық аспектілерін көрсетуге тырысты: мерекелік көріністер, музыкалық аспаптарда ойнайтын мерекелер, жұдырықтар, шайқастар, аңшылық, діни шерулер, құрбандықтар ситулдың қабырғаларына (металл шелектер) ойып жазылды.
Біздің эрамызға дейінгі I-мыңжылдықта. NS. скиф мәдениеті маңызды рөл атқарды. Кең мағынада бұл Солтүстік Қара теңіз аймағында, Кубанда, Орталық Азияда, Алтайда және Сібірдің оңтүстігінде тұратын көптеген көшпелі және жартылай көшпелі тайпалардың мәдениеті. Осындай ұлан -ғайыр аумақты мекендеген тайпалардың шығу тегі туралы әлі күнге дейін ортақ пікір жоқ.
Скифтердің көркемдік шығармашылығы негізінен сәндік -қолданбалы өнер саласында көрінді. Олардың өмір салты туындылардың сипаты мен мақсатын анықтады: бұл адамға арналған әшекейлер, қару -жарақ, ат әбзелдері. Сонымен қатар, бұл жұмыстардың барлығы тек әшекей ретінде ғана емес, сонымен қатар скифтердің діни және мифологиялық идеяларын білдіретін сиқырлы рөл атқарды. Скиф мәдениетінің ең жарқын ерекшелігі-жануарлар стилі деп аталады. Алдыңғы уақыттан айырмашылығы, мұнда жыртқыштардың суреттеріне артықшылық беріледі - қабандар, арыстан, пантера, жолбарыс, барыс, бүркіт. Әрине, бұғы, ешкі, қошқар, қабан, балық та бейнеленген. Скиф өнерінде фантастикалық жануарлардың бейнелеріне көп көңіл бөлінді, мысалы, гриффиндер - арыстан денесі, бүркіттің басы мен қанаттары бар жануарлар. Жануарлар әдетте шиеленісті күйді немесе күресті білдіретін канондық позаларда ұсынылады.
Шеберлер тұтас мүсіндерден басқа, көбінесе белгілі жануарлар мен құстардың басын, тұмсықты, тұяқты, табандарын жасайды. Белгілі бір жерлерде көптеген бейнелердің орналасуы да бекітілді: мысалы, жалпақ (тізгіннің бөлігі) ат тұяқтары немесе құстардың табандары жиі кездеседі, қанжарлардың тұтқаларында - құстардың басы немесе тұмсығы, балық тек жылқының маңдайына ойылған. немесе шағын тақталар. Олар заттардың иесіне суреттелген жануарларға тән қасиеттерді беруге, сонымен қатар оны қорғауға тырысты.
Жануарлар стилінің алтайлық нұсқасы керемет және сәндік: суретшілер қарапайым жануарларды емес, табиғаттан тыс күші бар жаратылыстарды ұсынуға тырысты. Мұнда сіз бұғының басын тұмсығынан ұстаған гриффинді, мүйізді қасқырды, тұмсықты тау ешкіні, тырнағы тырнағы бар қабанды, құстың басы бар қанатты жолбарыс пен бөкен мүйізін көре аласыз. Жануарлардың соғыс мотивтері тайпалардың әскери қақтығыстарының көрінісі болды.
Достарыңызбен бөлісу: |