Пәннің мақсаты мен міндеттері:
Пәннің мақсаты:
Мектепте тәрбие жұмысының әдіс-тәсілдерін жетілдіру – оқушылардың мәдени-тынығу жұмыстарының теориясы мен тәжірбиесін оқу процесінде дұрыс пайдаланып, оны ұйымдастыра білуге байланысты. Ол үшін болашақ музыка мұғалімдерін дайындайтын оқу орындарында «Жастардың музыкалық тынығуы» пәнінің жоғары деңгейде өтілуі, уақыт талабына сай оқу жоспарлары, оқулықтар, бағдарламалар жасалу қажет.
Пәннің міндеті:
Әрбір музыкалық жанрдың өзіндік ерекшеліктерін ажыратып, олардың құрылымы, мазмұны туралы білігі болуын айтуға болады.
Пәнді игеруде студенттер білуге тиісті:
музыка өнерінің мазмұны мен мәнін айқындау;
жастардың ұйымдастырушылық, тәрбие және насихат жұмыстарына қажетті білім мен дағды алуына жәрдемсесу, олардың белсенділігін арттыру;
дискотека жұмысының мазмұнымен таныстыру,
музыка мәдениетінің таңдаулы үлгілері арқылы жастардың бойында эстетикалық және адамгершілік негіздерінің қалыптасуына ықпал ету;
Пәнді оқу барысында студенттер білуі керек:
вокалды-аспапты ансамбльдерді басқарудың әдіс-тәсілдерімен таныстыру;
эстрадалық музыкамен байланысты қазіргі заман талабына сай жастардың эстетикалық талғамын қалыптастыру;
музыкалық спектакльдердің теориясы мен практикасымен таныстыру, режессура негіздерін игеруге, мектепте музыкалық театр ұйымдастыруға дайындау.
Пререквезиттер: Жастардың музыкалық тынығуы пәні студенттердің музыкалық, ұйымдастырушылық қабілеттерін дамытуына ықпалын тигізеді, және мына пәндермен байланысы бар, мысалы:
- музыкалық эстетика;
театр және кино тарихы
дауысты қою;
негізгі музыкалық аспап;
қосымша музыкалық аспап.
Пәнніңтақырыптық Нысан
жоспары Ф СО ПГУ 7.18.2/07
3 ПӘННІҢ ТАҚЫРЫПТЫҚ ЖОСПАРЫ
|
Р/с
|
Тақырып атауы
|
Сағат саны
(күндізгі ЖОБ, ОКБ негізінде) МБ
| 7- сем МБ-401 |
4 семестр, 6 семестр
МБ-201қ, МБ-301
|
дәріс
|
тәжр
|
сөж
|
дәр
|
тәжір
|
сөж
|
1
| Мәдениет қоғамдық құрылыс. Мәдениеттің ғылымдағы айқындалуы. Өнердің адамның жеке тұлға ретінде қалыптасуындағы орны. Адамның жеке басының қалыптасуында шығармашылықтың алатын орны. Музыка мәдениетінің даму заңдылықтары, критерийлері |
1
|
1
|
4
|
1
|
1
|
4
|
2
|
Мектептегі дискотека. Жастар демалысының жаңа түрі ретінде дискотеканың қызметінің, негізгі бағыттары. Жастардың батыстық мәдениетке сыни көзқарасын қалыптастырудағы дискотеканың ролі
|
1
|
1
|
4
|
1
|
1
|
4
|
3
|
Дискобағдарламалар құрудың әдістемесі. Тақырыптық бағдарламаның би репертуарының көркемдік-идеялық мазмұнының және оларды қоюдың сапалы деңгейіне қойылатын негізгі талаптар
|
1
|
1
|
4
|
1
|
1
|
4
|
4
|
Дискотекадағы музыка, икемділік және хореография. Музыка – дискобағдарламадағы қарым-қатынас жасау мен эмоциялық әсер етудің құралы. Музыкалық монтаждың тәсілдері
|
1
|
1
|
4
|
1
|
1
|
4
|
5
|
Мектептегі вокалды-аспапты ансамлбь. Эстрадалық вокалды аспапты музыканың дамуының негізгі кезеңдері
|
1
|
1
|
4
|
1
|
1
|
4
|
6
|
Қазіргі эстрадалық музыка негіздері. Қазіргі танымал эстрадалық музыканың бағыттары. 20ғ. көзқарас. Қазіргі қазақ эстрада әндері. Республикадағы музыка өнерінің дамуына әсері
|
1
|
1
|
5
|
1
|
1
|
5
|
7
|
Мектептегі музыкалық театр. Музыкалық театрдың дәстүрі мен жаңашылдығы. Театрдың түрлері. Театр өнер түрі. Қазақстандағы театр өнерінің қалыптасуы және дамуы. Балалар театрлары.
|
1,5
|
1,5
|
5
|
1,5
|
1,5
|
5
|
|
Барлығы:
|
7,5
|
7,5
|
30
|
7,5
|
7,5
|
30
|
3.1 ПӘННІҢ ТАҚЫРЫПТЫҚ ЖОСПАРЫ
|
Р/с
|
Тақырып атауы
|
Сағат саны (күндізгі ОКБ негізінде) МБ
| 4- сем СМБ-201қ | 5- сем
СМБ-201қ
|
дәріс
|
тәжр
|
сөж
|
дәр
|
тәжір
|
сөж
|
1
| Мәдениет қоғамдық құрылыс. Мәдениеттің ғылымдағы айқындалуы. Өнердің адамның жеке тұлға ретінде қалыптасуындағы орны. Адамның жеке басының қалыптасуында шығармашылықтың алатын орны. Музыка мәдениетінің даму заңдылықтары, критерийлері |
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6
|
2
|
Мектептегі дискотека. Жастар демалысының жаңа түрі ретінде дискотеканың қызметінің, негізгі бағыттары. Жастардың батыстық мәдениетке сыни көзқарасын қалыптастырудағы дискотеканың ролі
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5
|
3
|
Дискобағдарламалар құрудың әдістемесі. Тақырыптық бағдарламаның би репертуарының көркемдік-идеялық мазмұнының және оларды қоюдың сапалы деңгейіне қойылатын негізгі талаптар
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5
|
4
|
Дискотекадағы музыка, икемділік және хореография. Музыка – дискобағдарламадағы қарым-қатынас жасау мен эмоциялық әсер етудің құралы. Музыкалық монтаждың тәсілдері
|
-
|
1
|
-
|
-
|
-
|
6
|
5
|
Мектептегі вокалды-аспапты ансамлбь. Эстрадалық вокалды аспапты музыканың дамуының негізгі кезеңдері
|
-
|
1
|
-
|
-
|
-
|
6
|
6
|
Қазіргі эстрадалық музыка негіздері. Қазіргі танымал эстрадалық музыканың бағыттары. 20ғ. көзқарас. Қазіргі қазақ эстрада әндері. Республикадағы музыка өнерінің дамуына әсері
|
-
|
0,5
|
-
|
-
|
-
|
6
|
7
|
Мектептегі музыкалық театр. Музыкалық театрдың дәстүрі мен жаңашылдығы. Театрдың түрлері. Театр өнер түрі. Қазақстандағы театр өнерінің қалыптасуы және дамуы. Балалар театрлары.
|
-
|
0,5
|
-
|
-
|
-
|
5
|
|
Барлығы:
|
3
|
3
|
|
|
|
39
|
3.2 Теориялық курстың мазмұны
1-тақырып. Қазіргі кездегі өнер мен мәдениеттің даму ерекшеліктері. Жалпы мәдениет және өнер сөздерінің мәнін ашу.
2-тақырып. Мектептегі дискотека. Қазіргі кездегі өнер мен мәдениеттің даму ерекшеліктері. Жастардың музыкалық тынығу жұмыстарын ұйымдастыру және дискотеканың дамуы.
3-тақырып. Дискотеканы басқарудың негізгі принциптері. Дискобағдарламалар құрудың әдістемелері.Дискотеканы техникамен жабдықтау.
4-тақырып. Мектептегі вокалды-аспапты ансамбль. Эстрадалық вокалды-аспапты музыканың дамуының негізгі кезеңдері. Кеңестік вокалды-аспапты ансамбльдердің шығармашылығы.
5-тақырып. Қазіргі зон-опера вокалды-аспапты ансамбльдердің көңіл көтеруші шоу бағдарламалары. Мектептегі вокалды- аспаптық ансамбльдерді ұйымдастыру және оқу-тәрбиелеу жұмыстары. Вокал мен аспап қызметі. Өзін-өзі сүйемелдеп ән айту тәжірбиесі. Репертуармен жұмыс. Дайындақ өткізудің әдісі мен түрлері. Эстрадалық музыкалық номерлерді дайындау. Концерттік қойылым.
6-тақырып. Қазіргі қазақ эстрада әндері. Жас оырндаушылар.
7-тақырып. Мектептегі музыкалық театр. Музыкалық театрдың дәстүрі мен жаңашылдығы. Режиссер – театрдың көркемдік жетекшісі және шығармашылық әс-әрекетті ұйымдастырушы. Режиссураның педагогикалық негіздері.
3.3 ТӘЖІРИБЕЛІК САБАҚТАР МАЗМҰНЫ
|
№р/с
| Тақырып атауы |
Мазмұны
| Бақылау түрі |
1
|
Мәдениет қоғамдық құрылыс. Мәдениеттің ғылымдағы айқындалуы. Өнердің адамның жеке тұлға ретінде қалыптасуындағы орны.
|
Адамның жеке басының қалыптасуында шығармашылықтың алатын орны
|
Тәжірибелік жұмыс
|
2
|
Мектептегі дискотека. Жастар демалысының жаңа түрі ретінде дискотеканың қызметінің, негізгі бағыттары.
| Жастардың ұлттық мәдени дәстүрлері мен дағдыларды құрметтеуін қалыптастырудағы дискотеканың ролі. Дискотека оқушылармен саяси-тәрбиелік жұмыс жүргізу түрі ретінде |
Үй жұмысы
|
3
|
Дискобағдарламалар құрудың әдістемесі. Тақырыптық бағдарламаның би репертуарының көркемдік-идеялық мазмұнының және оларды қоюдың сапалы деңгейіне қойылатын негізгі талаптар
|
Дискобағдарламаның жарнамасы. Дискотеканы безендірудің негізгі элементтері – залды гүлмен безендіру. Дикотека жүргізушінің музыкалық-шығармашылық (ұйымдастырушылық) қызметі
|
Тәжірибелік жұмыс
|
4
|
Дискотекадағы музыка, икемділік және хореография. Музыка – дискобағдарламадағы қарым-қатынас жасау мен эмоциялық әсер етудің құралы. Музыкалық монтаждың тәсілдері
|
Дискобағдарлама идеясының бағдарламаларға тақырып пен идеяның байланысының нақтылығы. Дискотекадағы көркем және мәнерлі сөйлеудің тәсілдері
|
Үй жұмысы
|
5
|
Мектептегі вокалды-аспапты ансамлбь. Эстрадалық вокалды аспапты музыканың дамуының негізгі кезеңдері
|
60-жылдардың екінші жартысында кеңестік эстраданың орындауындағы «Поющие гитары» ВАА-ның жаңашылдығы. «Биг-бит» стилінің пайда болуы.. Дыбыс жазу, пікірталас, тыңдаушы аудиториясының әсері. Вокал мен аспап қызметі. Өзін - өзі сүйемелдеп ән айту тәжірибелері. Танымал орындаушылар: Пугачева А., Ротару С., Рыбаева Р., Есқалиева Н
|
Тәжірибелік жұмыс
|
6
|
Қазіргі эстрадалық музыка негіздері. Қазіргі танымал эстрадалық музыканың бағыттары. 20ғ. көзқарас. Қазіргі қазақ эстрада әндері. Республикадағы музыка өнерінің дамуына әсері
|
Бүгінгі таңдағы жаңа жанрлар. Жастардың жаңа бағыттағы эстрадаға деген көзқарастары.
|
|
7
|
Мектептегі музыкалық театр. Музыкалық театрдың дәстүрі мен жаңашылдығы. Театрдың түрлері. Театр өнер түрі. Қазақстандағы театр өнерінің қалыптасуы және дамуы. Балалар театрлары.
|
Театр - өнер түрі. Театрдың түрлері. Қазақстандағы театр өнерінің қалыптасуы және дамуы. Режиссер – театрдың көркемдік жетекшісі және шығармашылық іс-әрекетті ұйымдастырушы. Музыкалық театрлардың әйгілі режиссерлары. Актерлермен жұмыс. Репертуар таңдау
|
Бақылау жұмысы
|
3.4 СӨЖ-дің мазмұны (күндізгі ЖОБ, ОКБ) МБ
№
|
СӨЖ-дің түрі
|
Есеп беру түрі
|
Бақылау түрі
|
Сағат саны
|
1
| Дәріс сабақтарына дайындық |
Конспект жазу
|
Сабаққа қатынасулары
|
7,5 (7,5*1)
|
2
|
Тәжірибелік жұмыстарға дайындық, үй жұмысын орындау
|
Жұмыс дәптері
|
Сабаққа қатынасулары
|
7,5 (7,5*1)
|
3
|
Аудитория сабағының мазмұнына кірмеген материалды меңгеру
|
Конспект
|
Сұрау, кесте құрастыру
|
11
|
4
|
Бақылау түрлеріне дайындық (межелік бақылау, коллоквиум, бақылау жұмысы)
|
Нота дәптері, ноталық мысалдар
|
Бақылау жұмысы
МБ 1, МБ 2,
|
4
| Барлығы |
30
|
3.5 СӨЖ-дің мазмұны (күндізгі ОКБ) МБ
№
|
СӨЖ-дің түрі
|
Есеп беру түрі
|
Бақылау түрі
|
Сағат саны
|
1
| Дәріс сабақтарына дайындық |
Конспект жазу
|
Сабаққа қатынасулары
|
3
|
2
|
Тәжірибелік жұмыстарға дайындық, үй жұмысын орындау
|
Жұмыс дәптері
|
Сабаққа қатынасулары
|
3
|
3
|
Аудитория сабағының мазмұнына кірмеген материалды меңгеру
|
Конспект
|
Сұрау, кесте құрастыру
|
31
|
4
|
Бақылау түрлеріне дайындық (межелік бақылау, коллоквиум, бақылау жұмысы)
|
Нота дәптері, ноталық мысалдар
|
Бақылау жұмысы
МБ 1, МБ 2,
|
2
| Барлығы |
39
|
Өздігінен меңгеру үшін ұсынылатын тақырыптар тізімі
1. Концерттік қойылым. Ұсынылған әдебиет [14] 201-210
Дайындық жүргізудің әдісі мен түрлері. Ұсынылған әдебиет [19] 40-70
3. Театр үйірмелерін ұйымдастыру. Ұсынылған әдебиет [2] 80-110
Сырттай оқу бөлімі студенттеріне арналған
бақылау жұмысының тақырыптары
1. Эстрадалық вокалды аспапты музыканың дамуының негізгі кезеңдері.
2. Кеңестік вокалды-аспапты ансамбльдер және социалистік мемлекеттер жастар ансамбльдерінің көңіл көтеруші шоу бағдарламалары.
3. Вокал мен аспап қызметі.
4. Өзін-өзі сүйемелдеп ән айту тәжірбиелері.
5. Репертуармен жұмыс.
6. Дайындық өткізудің әдісі мен түрлері. Эстрадалық музыкалық номерлерді дайындау.
7. Мектептегі музыкалық театр.
8. Театрдың тарихы, түрлері
9. Режиссер – театрдың көркемдік жетекшісі және шығармашылық іс- әрекетті ұйымдастырушы.
10. Режиссураның педагогикалық негізері.
11. Эстрадалық әндердің кеңестік танымал орындаушылары (В.Леоньев, А.Пугачева, С.Торару, Р.Рымбаева, Н.Есқалиева)
Мамандықтың жұмыс бабындағы оқу жоспарынан үзінді көшірме
|
|
Нысан
ПМУ ҰС 7.18.1/10
|
4. Мамандықтың жұмыс бабындағы оқу жоспарынан үзінді көшірме
050106 «Музыкалық білім»
Жастардың музыкалық сауығы
№
|
Оқу түрі
|
Бақылау түрі
|
Жұмыс көлемі сағатпен
|
Емтихан
|
Жалпы
|
Ауд.
|
Сөж
|
7 сем
|
Дәріс
|
Тәж
|
Сөж
|
1.
|
Күндізгі ЖОБ, ОКБ негізінде
МБ
|
7,4,6
|
45
|
15
|
30
|
7,5
|
7,5
|
30
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 сем
|
3 семестр
|
2.
|
Күндізгі ОКБ негізінде
МБ
|
5
|
45
|
6
|
39
|
3
|
3
|
-
|
-
|
-
|
39
|
|
|
|
|
|
|
Әдебиеттер тізімі:
Негізгі әдебиет
Мекишев Б.М. Искусство и эстетическое воспитание студентов. Алма ата 1972ж.
Балтабаев М.Х. Рекомендации по улудшению деятельности и формироавание репертуара ВИА и ФОПЕ вузов Алматы, 1979ж.
Умаров А. Из опыта музыкально-эстетического воспитания студенческой молодежи.. – В-кн.: Актуальные проблемы обучения и воспитания. Ташкент.
Балтабаев М.Х. Қазақ халық музыкасы және студент жастар. Алматы Ана тілі. 1991ж
Сағымбеков М., Көпбаев А. Мектепте лекция-концерттерді ұйымдастыру әдістемесі. Алматы 1994ж
Джердималиева Р.Р. Научно-педагогические основы методической подготовки учителя музыки в системе высшего пдагогического образования. Алматы, «Ғылым» 1997ж
Қосымша әдебиеттер:
Мендаяқова К.М. Қарамолдаева Г.Ж. Мектепте музыка тәрбиесін беру әдістемесі. Алматы «Әл Фараби» баспасы, 1997ж
Әлібеков Ә. Баланың көңілі батыста. «Егеменді Қазақстан», 27.01.2001ж
Ткаченко Г.А. Космом. Музыка Ритуал. М., 2001ж
Достарыңызбен бөлісу: |