ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ МӘДЕНИЕТ ЖӘНЕ СПОРТ МИНИСТРЛІГІ
Т.Қ.ЖҮРГЕНОВ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ ҰЛТТЫҚ ӨНЕР АКАДЕМИЯСЫ
«АКТЕР ШЕБЕРЛІГІ және РЕЖИССУРА» кафедрасы
«БЕКІТЕМІН»
О ж/е ОӘЖ жөніндегі проректор
___________ Амирбеков Ш.А.
«____» _____________ 2017 г.
«6М040700-АКТЕРЛІК ӨНЕР» /Драма театрының актері/
мамандандыруы бойынша магистратураға қабылдау емтиханының
БАҒДАРЛАМАСЫ
Алматы, 2017
БЕКІТЕМІН:
Ғылыми жұмыстар жөніндегі проректор _______ Халықов Қ.З.
«___»_______ 2017ж.
Оқу-әдістемелік қызмет басшысы ______________ Гизатова Г.Б.
«___» ________ 2017ж
ЖООКББ ҒПО басшысы_____________ Есенбекова Г.Ж.
«___» ________ 2017ж.
Дайындағандар: ҚР еңбек сіңірген қайраткері, «Актер шеберлігі және
режиссура» кафедрасының меңгерушісі, аға оқытушы Ақжарқын-Сәрсенбек
О.,
Актер шеберлігі және режиссура» кафедрасы мәжілісінде талқыланып,
талданды.
№____ «____»___________2017ж.
6М040700 – Актерлік өнер» /Драма театрының актері/ мамандандыруы
бойынша магистратураға түсуге бағытталған бағдарламасы (бакалавриат)
оқу жұмыс жоспарының талабына сай алынған білімдері, біліктері, іскерлікті
және құзыреттілікті анықтауға бағытталып жасалды.
Мамандық пәндері бойынша түлектерге деген жалпы талаптар:
Міндетті компонент:
Актер шеберлігі І-VIII
Таңдау компоненті
Сахна тілі;
Әлем және қазақ театрының тарихы.
Міндетті компонент «Актер шеберлігі І-VIII» пәні
Мамандық пәндері бойынша түлектерге деген жалпы талаптар:
- білуі керек:
- актерлік мамандықтың теориялық негіздерін;
- өзінің болашақ мамандығының мақсатын, міндетін, мазмұнын,үлгісін
(форма) жұмыс әдістемесін білуі;
- актер шеберлігінің әртүрлі мектебінің ерекшелігін, драматургиядағы
жанр мен стилдің міндетін;
- сахналық бейнемен жұмыс істеудің әдістемесін;
- әдеби нұсқамен жұмыс істеудің әдістемесін, көркемдік оқылымға арналған
өлеңдердің теориялық негізін;
- грим мен жұмыс істеу принциптерін;
Қабілетті болуы керек :
- көркем шығармалардың аралас түрлеріне арналған әдебиеттерден өзіндік
өнердің ерекшелігіне қажеттісін таңдай білуі; сахналық бейнемен жұмыс
барысында өнертуындысымен әдебиетке шығармашылық талдау әдістемесін
игеру;
- мамандыққа сай сахналық өнердің әртүрлі әдістемелерін игере отырып,
кәсіби жұмысында актерлік шеберліктің негіздерін қолдану,
- шығармашылық ұжыммен жұмыс барысында ортақ көркемдік шешімнің
шеңберінде кәсіби біліктілігін қолдану (өзге орындаушылармен, режиссермен,
суретшімен, балетмейстермен, концертмейстермен және т.б. мамандықтарына
байланысты)
- болмысты көркемдік- сезіммен, бейнелі ойлаумен қабылдауын дамыта білу;
-мамандыққа сай көркемдік бейнені актерлік тәсілдермен жасау; режиссерлік
шешімнің негізінде өз бетінше сахналық бейнемен жұмыс барысының
әдістерін меңгеру (партитура, жеке номерлер- мамандыққа байланысты) ;
- кәсіби жұмысында сахналық қойылымның шарттарына сай, көрермендермен
қарым-қатынас жасаудың тәсілдерін. Сондай ақ студиялық жұмыстың
тәсілдерін қолдану;
-тәжірибеде дене мүшелерінің мүмкіндігін (пластика, икемділік, күш,
жылдамдық, координация, би, әсемділік), музыкалық қабілеті, ырғақты сезіну,
әншілік ерекшеліктерін қолдану;
- кәсіби деңгейде қойылған сөз сөйлеу тәсілін қолдану, сөз өнерін ұлттық
мәдениетіміздің жетістігі ретінде меңгеру;
-тәжірибеде гриммен жұмыс істеу тәсілдерін қолдану.
Дағдысы болуы керек :
- нақты өнер туындысымен көркемдік процестерді талдай білуі;
- кәсіби қызметінде театртану әдебиеттерін қолдана білуі;
-көркемдік шығарманың әртүрлі режиссерлік шешімдерді (интерпетация)
салыстырмалы түрде талдауы;
-дауыс екпінімен және ырғағын меңгеруі, жалғыз дауысқа арналған
қарапайым ноталарды партитурадан оқи білуі, музыка элементтерін есту
арқылы анықтау;
-кәсіби жұмысында ақпараттық технологияны меңгеру
1. Мемлекеттік емтихан бағдарламасы сұрақтарының мазмұны
1 Пән «Актер шеберлігі І-VIII»
Курс мақсаты: Театр өнерінің заманауи талаптарына сәйкес кәсіби
актерді дайындау. «Актер шеберлігі» базалық және кәсіби цикл пәндерімен
сахна тілі, сахна қозғалысы, би, вокал т.б пәндермен тығыз байланысты.
«Актер шеберлігінің» негізгі мақсаты студентті сахнада табиғи әрекет
жасауға баулиды, К.С.Станиславский жүйесімен актер шеберлігінің
техникасының негізін дамытады. «Актер шеберлігі» бәрі сұхбаттардан және
«Егер де мен...» ұсынылған жағдайындағы табиғи әрекеттерінің әліппелерін
тәжірибелік сабақтарда меңгерумен басталады. К.С.Станиславский және В.И.
Немирович-Данченко «Актер шеберлігі» ғылымы драм.театр актерді
дайындау теориялық және әдістемелік негізі болып келеді.
Курс міндеттері: К.С.Станиславскийдің жүйесі бойынша актер шеберлігінің
техникасының әліппелерін үйрену.
Білуі керек : «Актер шеберлігі» курсын оқығанда студенттер келесі білімді,
дағдыны және шеберлікті игеруі тиіс:
-актер өз бетімен жұмыс істегенде және рольмен жұмыс істегенде актер
шеберлігінің ішкі және сыртқы психо-техникасының дағдысын меңгеру керек;
-пьесаның көкейкесті мақсаты мен әрекет арқауын анықтап, түсініп,
тәжірибелік түрде іске асыруы керек;
-рольмен жұмыс істеп, машықтану керек;
-рольдегі «адамның рухани тіршілігін» тудыру керек;
-актер өнерінің негізгі мәселелерін білуі керек.
Қабілетті болуы керек : Жоғарғы білім ордасындағы актерді тәрбиелеу
әдістемесі К.С.Станиславский жүйесінде негізделген. К.С.Станиславский
мектебі актерді кейіпкержандылық өнерде тәрбиелейді. Ол табиғи
шығармашылық заңдарының негізінде адамның рухани тіршілігін негізге
асырады, шынайылықты талап етеді. Актердің ішкі және сыртқы
техникасының әліппелерінен бастап, көркемдік бейнені жасауға дейін «Актер
шеберлігі» курсының бағдарламасында «Актер шеберлігі» меңгеруінің
әдістемесі сабақтасып жазылған. Сахнада адамның қарым-қатынастық сезімін
әртүрлі ішкі және сыртқы мінез-құлық әрекетінің барлық байлығын көрсету
үшін студенттер сөз өнерін сымбаттылық пен ән өнерін меңгеру керек.
Болуы керек : көркем шығармашылықтың аралас түрлеріне арналған
әдебиеттерден өзіндегі өнердің ерекшелігіне қажеттісін таңдай білуі;сахналық
бейнемен жұмыс барысында өнертуындысымен әдебиетке шығармашылық
талдау әдістемесін игеру;
- мамандыққа сай сахналық өнердің әртүрлі әдістемелерін игере отырып,
кәсіби жұмысында актерлік шеберліктің негіздерін қолдану,
- шығармашылық ұжыммен жұмыс барысында ортақ көркемдік шешімнің
шеңберінде кәсіби біліктілігін қолдану (өзге орындаушылармен, режиссермен,
суретшімен, балетмейстермен, концертмейстермен және т.б. мамандықтарына
байланысты)
- болмысты көркемдік- сезіммен, бейнелі ойлаумен қабылдауын дамыта білу;
-мамандыққа сай көркемдік бейнені актерлік тәсілдермен жасау; режиссерлік
шешімнің негізінде өз бетінше сахналық бейнемен жұмыс барысының
әдістерін меңгеру (партитура, жеке номерлер- мамандыққа байланысты) ;
- кәсіби жұмысында сахналық қойылымның шарттарына сай, көрермендермен
қарым-қатынас жасаудың тәсілдерін. Сондай ақ студиялық жұмыстың
тәсілдерін қолдану;
-тәжірибеде дене мүшелерінің мүмкіндігін (пластика, икемділік, күш,
жылдамдық, координация, би, әсемділік), музыкалық қабілеті, ырғақты сезіну,
әншілік ерекшеліктері;
- кәсіби деңгейде қойылған сөз сөйлеу тәсілін қолдану, сөз өнерін ұлттық
мәдениетіміздің жетістігі ретінде меңгеру;
-тәжірибеде гриммен жұмыс істеу тәсілдерін қолдану.
Бағдарлама мазмұны:
1 Пән «Актер шеберлігі І-VIII»
1.К.С.Станиславский жүйесі бойынша актер шеберлігінің негізгі элементтерін
меңгеру /теория және тәжірибе жүзінде/. Жеке этюдтармен, сөзсіз этюдтармен
жұмыс істеу.
2.Топтық этюдтермен жұмыс істеу. Бұлшық еттің сіресуінен босаңсу.Бес
сезімді дамыту.
3.Сөз қарым қатынасы. Әрекет арқылы талдау тәсілін меңгеру.
«Мен ...» автордың ұсынған тосын жағдайда, рольмен жұмыс істеу.
4.Драматургиялық
үзінділермен
және
инсценировкалармен
жұмыс
істеу.Драматургиялық пьесалардың үзінділермен және инсценировкалармен
күрделі ұсынылған тосын жағдайда жұмыс істеу.
5.Рольмен жұмыс істеу.Пьесамен танысу. Пьесаның жанры мен стилі.
6.Дипломға алынатын спекталькдермен жұмыс жасау.Негізгі мақсатқа жету.
Актердің сыртқы бейнелеу техникасын шыңдай түсу – дауыс, дем, сөз саптау,
қимылдың сымбаттылығы мен жеңілділігі, ишараттың дәлдігі мен әсемділігі.
7.Дипломдық спектакльдермен жұмыс жасау.
8.Дипломдық спектакльдерді көрсетуге дайындық. Ансамбль. Актер
шеберлігін кәсіби дәрежеде жетілдіру. Актер – суреткер, азамат.
Емтихан сұрақтарының тізімі
1. Бес сезім деген не?
2. Зейіннің қанша түрі бар? Зейіннің атқаратын рөлі неде?
3. Актер творчествосындағы мақсаттың және түпкі мақсаттың атқаратын
қызметі?
4. Этюд дегеніміз не? Оны қалай құрастырады?
5. Актердің өзімен өзіндік жұмыс істеуі деп нені айтамыз?
6. Қос адамдық этюд дегеніміз не? Ол қандай принципте құралады?
7. Неге біз театр өнерін ұжымдық өнер дейміз? Оның мәні неде?
8. Дауыспен, денемен, пластикамен жұмыс істеу тәсілдері?
9. Психологиялық және физиологиялық әрекет және оның ерекшеліктері?
10. Берілген тосын жағдайды қалай анықтауға болады? Оны қалай
құрастыруға болады?
11. «Тосын жағдай» элементінің актер шеберлігіндегі орны?
12. Образ деген не? Үзінді және мақсат?
13. Әрекетті анализдің ( талдаудың) актер шеберлігіндегі орны?
14. Дауыс пен тілдің актер шеберлігіндегі қажеттілігі және орны?
15. Тілдің заңдылықтары?
16. Тілдің мәні?
17. Сөзбен жұмыс істеу? Сөз астарын қалай ашуға болады?
18. Рольді анализ жасау және әрекеттер легін анықтау?
19. Сахналық рольдің мақсаты қалай анықталады?
20. Мизансцена деген не?
21. Бағалау деген не?
22. Бағалау легі деген не?
23. Бағалау деңгейі деген не?
24. Әрекет деген не?
25. Әрекет арқауы деген не?
26. Әрекет түрлері деген не?
27. Сөз әрекеті деген не?
28. Психологиялық әрекет деген не?
29. Физикалық әрекет деген не?
30. Психо-физикалық әрекет деген не?
31. Зейін деген не?
32. Тосын жағдай деген не?
33. Қарым – қатынас деген не?
34. Әсер ету деген не?
35. Хайуанаттар әлеміндегі этюдтар не үшін қажет?
36. Мақсат деген не? Ол неге итермелейді?
37. Жалғыз адамдық этюд не үшін қажет?
38. Мінез деген не?
39. Ишарат деген не? Оның мақсаты әрі көмегі?
40. Өлшем – ырғақ; оның түрлері? (темпо-ритм)
41. Киелі күш «Егер де…» деген не?
42. Елес заттармен этюд денег не? (этюд с воображаемыми предметами)
43. Оқиға деген не?
44. Атмосфера деген не?
45. Импровизация ұғымы нені білдіреді?
46. Мимика деген не?
47. Ішкі монолог не үшін кажет?
48. Монолог деген не?
49. Диалог деген не?
50. Сахна шарттылығы деген не? (Условность)
51. Пауза және оның түрлері?
52. Текст, подтекст.
53. Сахналық ой деген не? (Мысль движущая сила)
54. Интонацияның күші неде?
55. Жанр түрлері.
56. Драма және оның турлері?
57. Комедия және оның түрлері?
58. Трагедия және оның турлері?
59. Елес заттармен жұмыс істеу не үшін керек? (Воображаемы предметы).
60. Кейіпкер ролінің мәні. (Зерно образа).
61. Моноспектакль деген не?
62. Топтық этюд деген не? Оның кажеттілігі неде?
Ұсынылатын әдебиеттер:
Негізгі әдебиеттер:
1. Байсерке М.Б. «Сахна және актер”. Ана тілі. 1993.
2. Сығай Ә. “Сахна саңлақтары”. Алматы ЖШС. 1998.
3. Сығай Ә. “Толғам”. А.Парасат. 2004.
4. Мастерство режиссера и актера Учебное пособия М.,ГИТИС 2002.
5. Брехт Б. Театр. (В 5-и томах). –М.: Искусство, 1995;
6. Брук П. Нити времени . – М., 2005
7. Брук П. Пустое пространство. – М.: Прогресс, 2008.
8. Вахтангов Е. Сборник. – М.,1994.
9. Гротовсикй Е. От бедного театра к искусству-проводнику. – М., 2008.
10. Демидов Н. Типы актера. В 3 томах. - СПб.: Гиперион, 2004. /Т.2./
11. Дидро Д. Парадокс об актере. Л., М.: Искусство, 2008;
12. Евреинов Н. Театр как таковой. М., СПб.: Летний сад, 2002.
13. Захава Б.Е. «Мастерство актера и режиссера». М.: ГИТИС, 2004.
14. Кнебель М.И. Поэзия педагогики. О дейтсвенном анализе. – М., ГИТИС.
2005.
15. Мейерхольд В.Э. Статьи, письма, речи, беседы: (1917-1939). – М., 1995;
16. Мейерхольд В.Э. Актер биомеханики будущего. - М., 2008;
17. Мейерхольд В.Э. Поведение человека на подмостках - М., 1994;
18. Немирович-Данченко Вл.И. О творчестве актера. – М., 1997;
19. Создание актерского образа. (Теоретические основы) – М., ГИТИС, 2008.
20. Станиславский К.С. Собр.соч.: В 8 т. – М.: Искусство, 2001;
21. Степун Ф. Природа актерской души. – М.: ГИТИС, 1989.
22. Чехов М. Литературные наследие: В 2 т. – М.: Искусство,1998;
23. Чехов М. Техника актера». (2004)
24. Эсслин М. Театр абсурда. С-Пб., 2010.
25. Янковский М.О. «Искусство оперетты». М., 2008.
Қосымша әдебиеттер:
1. М.Кипнис «Актерский тренинг» Москва 2007;
2. Ю.Берев «Эстетика, Москва 2004 г;
3. Н.А.Зверев, Д.Ливнев «Словарь театральных терминов» Москва 2007г.
4. Руднев В. Словарь культуры ХХ века: Ключевые понятия и тексты – М.:
Аграф, 1999.
5. Стрелер Дж. Театр – для людей. – М., 2008.
6. Спектакли двадцатого века. – М.: ГИТИС, 2004.
7. Спектакль как предмет научного изучения. – СПб.: СПбГАТИ, 1993.
8. Мусский И.А. 100 великих актеров. – М., 2008.
2 Пән. Таңдау компоненті «Сахна тілі» пәні
Білуі керек:
- «Сахна тілі» пәнінің теориялық негіздері;
- «Сахна тілі» пәнінің мақсаты мен міндеттері;
- Болашақ өнер саласы мамандарының табиғи сөйлеу және дауыс
мүмкіндіктері;
- жанрлық және стильдік жағынан өзгеше әдеби шығармаларды талдау
арқылы бейнелі ойлау қабілеттерін қалыптастыру;
- шығармашылық
ынтасына, жігеріне дем бере отырып, әдеби
шығармаларда болған оқиғалар мен келтірілген фактілерге өзіндік баға
беруге талпындыру,
- Актерлік өнеріндегі сөз мәдениетіне,сөйлеу техникасына байланысты
мәселелер ауқымы;
- Меңгерілген тіл техникасы арқылы қазақ тілі заңдылығын сақтай отырып,
оқылатын мәтінді тыңдаушы – көрермен қауымға толық жеткізуге
әрекеттену.
- - Сахна тілі және оның негізгі ерекшеліктерін игеру;
- -Сөздерді дұрыс айту ережелерінің жиынтығын немесе дұрыс айтылу
нормасын игеру;
- - Қазақ театрындағы тіл өнерінің тууы және қалыптасуы;
- - Тыныс алудың физиологиялық және фонациялық түрлерін қолдану.
- - Дем алудың үлгілерін игеру;
- -Тілді жаттықтыратын жаңылтпаштарды игеру;
- -Қалыпты тыныс алуға машықтандыратын және дыбыс үндестігін
бақылауға арналған мәтіндер қолдану;
- -Драмалық актер дауысының кәсіби сапасын тәрбиелеу;
- -Әдеби – көркем мәтінмен жұмыс істеудің әдіс – тәсілдерін меңгеру;
- -Актердің дауысы мен тілін тәрбиелеугедегі жаттығулардың біртұтас
жүйесін қолдану;
Дағдысы болуы керек :
-Дем, дауыс, тіл тазалығы жаттығуларымен күнделікті өздігінен жұмыс жасау;
- Әр түрлі жанрдағы мәтіндерге өздігінен талдай білу;
Қабілетті болуы керек: Кәсіби қызмет саласында ұйымдастырудың
инновациялық әдістерін, әдіснама-тәсілдері сұрақтарын, білім беру
әдістемесін, педагогика саласындағы аналитикалық ақпаратты, тәлім- тәрбие
мен шығармашылықты, практикалық мәселелерді шешуде және
ш
ығармашылық еңбектің нәтижесін тәжірибелік жұмыста тиімді пайдалана
білуге қабілетті болуы керек.
Магистратураға түсуші емтихан барысын ауызша немесе тест әдісі арқылы
тапсыруларына болады.
Міндетті компонент: «Сахна тілі» пәні
Пәндер атауы және олардың негізгі бөлімдері:
Бағдарлама мазмұны
2 Пән. «Сахна тілі»
1. Дем мен дауыс.
2.Дикция-тіл тазалығы.
3.Орфоэпиялық заңдылықтар.
4.Мәтінді қисынды талдау
5.Тыныс тұрақтылығы, дауыс еркіндігі.
6.Тіл тазалығы.
7.Өлең оқу ерекшеліктері.
8.Бірнеше оқиғаларға құрылған мәтінді талдау.
9.Тыныс күші.
10.Дауыс ауқымдылығы
11.Әдеби тіл нормалары
12.Монологпен жұмыс істеу ерекшеліктер
НЕГІЗГІ ӘДЕБИЕТТЕР:
1. Р.Сыздықова Сөз құдіреті»,Алматы, 1997
2. Б.Адамбаев «Қазақтың шешендік өнері» Жазушы,1984
3.Ж.Дәуренбаев «Сөз киесі» Ана тілі 1996
4.С.А.Қасқабасов «Ел қазынасы ескі сөз» Ғылым, 1994
5.Негимов С. Шешендік өнер.- Алматы: Ана тілі, 1997.
6.Адамбаева Б. Алтын сандық.- Алматы: Жазушы, 1989.- 195 6.
7. Р.Сыздықова «Тіл мәдениеті» Жазушы,1997
8. Қ.Жұмалиев Стиль өнер ерекшелігі - Алматы, 1976
9. Б.Шалабай Қазақ тілінің стилистикасы – А., 2006
10.Д.Т.Тұранқұлова «Сырлы сөз – сахна сәні» А.,2003.
11. Аристотель и античная литература. М., 1978
12.Кохтев Н.Н. Основы ораторской речи.- М.:Изд-во МГУ,1992.
ҚОСЫМША ӘДЕБИЕТТЕР:
13. М.Ғабдуллин «Қазақ халқының ауыз әдебиеті» Мектеп,1974.
14. Н.Төреғұлов «Қанатты сөздер»
15. Античные риторики. М., 1978. Античные теории языка и стиля. СПб., 1996.
16. Диоген Лаэртский. О жизни, учениях и изречениях знаменитых
философов. М., 1979.
17. Лосев А. Ф. История античной эстетики. Аристотель и поздняя классика.
М., 1976.
18. Брынская О.П. систематизация основных понятий риторики, данных в
трактате Аристотеля "Риторика". М., 1987
19. Риторика. Кн.III//Аверинцев С.С. риторика и истоки европейской
литературной традиции. М., 1996
20. Михайличенко Н.А. Риторика. - М.: Новая школа 1994.
21. Андреев В.И. Деловая риторика. Практический курс для творческого
саморазвития делового общения, полемического и ораторского мастерства. -
Казань: Изд-во Казанского университета, 1993.
22. Сопер П. Основы искусства речи/Пер, с англ. - М.: Прогресс-Академия,
1992.
3 Пән. Таңдау компоненті
«Әлем және қазақ театрының тарихы» пәні
3 Пән. «Әлем және қазақ театрының тарихы» пәнінің емтихан сұрақтары
1.Қазақ театр өнерінің негізгі бастаулары.
2.Қазақ театр өнерінің тууына орыс мәдениеті мен татар труппаларының әсері.
3.Қазақ драматургиясының қалыптасуы
4. Қазақ ұлттық мемлекеттік театрының құрылуы
5.1920 жылдардағы актерлік өнер
6. 1930 жылдардағы қазақ театры. Ұлттық драматургия негізіндегі
қойылымдар
7. Қазақ театрының дамуына орыс режиссерлік мектебінің ықпалы
8. Ұлттық классиканың сахналануы
9. Тарихи-төңкерістік тақырыптың игерілуі
10. Музыкалық драма театрының ашылуы
11. Соғыс жылдарындағы театр өнері. Қаһармандық тақырыптағы
қойылымдар
12. Фольклорлық тақырыптағы спектакльдер
13. Әлем классикасының сахналануы
14. Қазақ театры соғыстан кейінгі жылдарда. Соғыс тақырыбындағы
қойылымдар.
15.Жастар мен балалар театрының құрылуы.
16.Тарихи шығармалар негізіндегі спектакльдер.
17.Елуінші жылдардың екінші жартысындағы ірі серпілістер
18.1960 жылдардағы сахналық өнер. Бүгінгі заман тақырыбы
19.Тарихи-төңкерістік тақырыптардың игерілуі
20.
Комедиялық спектакльдер
21. Шыңғыс Айтматов және қазақ театры
22. Аударма шығармалардың жаңаша сахналануы
23. Классикалық шығармалардың сахналануы
24. Ұлттық классиканы сахналаудағы режиссерлік шешімдер.
НЕГІЗГІ ӘДЕБИЕТТЕР
1. Аникст А.А. Театр эпохи Шекспира. М., 2006
2. Аникст А.А. Шексир. Ремесло драматурга. М., 1974.
3. Бояджиев Г.Н. Вечно прекрасный театр эпохи Возрождения. М., 1973.
4. Буркгардт Я. Культура Италии в эпоху Возрождения. – М., 2002.
5. Головня В.В. История античного театра. М., 1972.
6. Гвоздев А.А.,Пиотровский А. История европейского театра: Античный театр. Театр
эпохи феодализма. – М., 2013.
7. Гораций. Об искусстве поэзии. - М., 1970.
8. Гуревич А.Я. Проблемы средневековой народной культуры. – М., 1981.
9. Гуревич А.Я. Категория средневековой культуры. – М., 1984.
10. Дживелегов А.К. Итальянская народная комедия. М., 2015.
11. История западноевропейского театра. т.1. М., 1956.
12. Дживелегов А.К., Бояджиев Г.Н. История западноевропейского театра от возникновения
до 1789 года: Учебник для студентов театральных вузов. – М., 2013.
13. Каллистов Д.П. Античный театр. Л., 1970.
14. Комарова В.П. Личность и государство в исторических драмах Шекспира. Л., 1977.
15. Мокульский С.С. История западноевропейского театра. Т.1.
16. Морозов М. О Шекспире – в кн.: М. Избранное. М., 1979.
17. Пинский Л.Е. Шекспир. Основные начала драматургии. – М., 1971.
18. Средневековые французские фарсы. М., 1981.
19. Силюнас В. Испанский театр ХУ1-ХУ11 веков. – М., 1995.
20. Томашевский Н.В. Вступит. статья в кн. «Кальдерон. Пьесы» в 2-х т. М.,1961.
21. Тронский И.М. История античной литературы. М., 1988.
22. Ярхо В.Н. Драматургия Эсхила и некоторые проблемы древнегреческой трагедии. М.,
1978.
23. Бобылева А.Л., Западноевропейский и русский театр ХІХ-ХХ веков. –М., 2011.
24. Аймауытов Ж. Шернияз, (Құрастырған Б.Құндақбаев. Алматы,1990ж.)
25. Ахтанов Т.
Ана дауысы. Пьесалар. А.,”Жалын”, 1978ж.
26. Әуезов М. 20 т. Шығармалар жинағы. 9 т. Пьесалар. А.”Жазушы”, 1969 ж.
27. Байсейiтов Қ. Шаңғытбаев Қ. “Беу қыздар-ай”, Пьесалар жинағы. А., “Жазушы”, 1972
28. Бадыров Қ. Театр моя судьба. А., “Өнер”, 1987 ж.
29. Бел-белестер. (Құрастырған Б.Құндақбаев) А.,1987 ж.
30. Байсеркенов М. Қойылым және қолтаңба. А., “Өнер”,1989ж.
31. Байсеркенов М. Сахна және актер. А., “Ана тiлi”, 1993 ж.
32. Богатенкова Л.И. Вернось времени. А., “Өнер”,1981 г.
33. Богатенкова Л.И.
Современное казахское сценическое искусство. А., Наука”, 1979
г.
34. Богатенкова Л.И. Театр поиски и надежды. А., “Наука”, 1983г.
35. Богатенкова Л.И. В поисках невымышленного времени. Алматы, Ғылым,1996 г.
36. Казахские областные театры. А.,”Наука”,1996 г.
37. Қазақ театрының тарихы. I том, А., “Ғылым” 1975 ж.
38. Қазақ театрының тарихы. II том, А., “Ғылым” 1978 ж.
39. Қазақ халқының салт-дәстүрлерi. А.,”Рауан”, 1994 ж.
40. Құндақбаев Б. Путь театра. А.,”Жалын”, 1976 ж.
41. Құндақбаев Б. Уақыт және театр. “Өнер”, 1981 ж.
42. Құндақбаев Б. Мұхтар Әуезов және театр. А., “Өнер”, 1981 ж.
43. Құндақбаев Б. Заман және театр өнерi. А., “Өнер”, 2001 ж.
44. Қуандықов Қ. Тұңғыш ұлт театры. А., “Жазушы”, 1969 ж.
45. Қуандықов Қ. Театрда туған ойлар. А., ”Жазушы”, 1972 ж.
46. Қойшыбаев Б. Ұлт театры шаңырағын көтерушi. Алматы,2000ж.
47. Тоқпанов А. Бүгiнгi күнге дейiн. А., “Жалын”, 1971 ж.
48. Тоқпанов А. Iңкәр дүние. А., ”Жалын”, 1991 ж.
49. Тоғжанов Ғ. I.Жансүгiров. Қазақ театр өнерi туралы, А.,1933 ж.
50. Сығаев Ә. Iңкәр шақ. А., “Жалын”, 1978 ж.
51. Сығаев Ә. Сахнаға сапар. А., “Өнер”, 1990 ж.
52. Сығаев Ә. Сыр сандық. А., “Өнер”, 1981 ж.
53. Львов А.И. Казахский театр. Очерки истории. М.”Искусство”, 1961 ж.
54. Нұрпейiс Б. Қазақтың жастар мен балалар театры. А., «Алматы баспа үйі», 2006 ж.
55. Бентли Э. Жизнь драмы. М. : Симпозиум, 2004. – 416 с.
56. Волькенштейн В. Драматургия. М. : Искусство, 1937 . – 273 с.
57. Egri L. The Art of Dramatic Writing: Its Basis in the Creative Interpretation of Human
Motives. New York: Touchstone, 1972. – 305 p.
58. Parra A. Playwriting for Dummies. Indianapolis, Indiana: Wiley Publishing Inc., 2011. – 384
p.
59. Владимиров С. В. Действие в драме. 2-е изд. доп. СПб.: Издательство СПбГАТИ, 2007.
– 192 с.
60. Костелянец Б.О. Драма и действие: Лекции по теории драмы. М.: Совпадение, 2007, 502
с.
61. Квинт Гораций Флакк. Послание к Пизонам. Хрестоматия по античной литературе в 2
томах. Т.2. Римская литература. Сост. Н.Ф. Дератани, Н.А.Тимофеев. М.: Просвещение.
1965. – 679 с.
62. Джонстон Б. Текст и сверхтекст в драматургии Ибсена/Границы спектакля. Сборник
статей и материалов. Под ред. Ю.М. Барбой, Л.И. Гительман, Е.И. Горфункель. Спб..
1999. – 175 с.
63. Зингерман Б.И. Очерки истории драмы XX века: Чехов, Стриндберг, Ибсен, Метерлинк,
Пиранделло, Брехт, Гауптман, Лорка, Ануй. М.: Наука, 1979. – 392 с.
64. Балухатый С.Д. Проблемы драматургического анализа. Чехов. Л.: Academia, 1927. – 186
c.
65. Аникст А.А. Теория драмы от Пушкина до Чехова. М.: Наука, 1972 г. – 642 с.
66. Jordan. E. Chambers L. The Theatre of Martin McDonagh: a World of Savage Stories. Dublin:
Carysfort Press, 2006. – 443 p.
67. Громова М. Русская драматургия конца XX – начала XXI века. М.: Флинта, 2009. – 460
с.
68. Леман Х-Т. Постдраматический театр. М.: ABCdesign, 2013. – 312 c.
Достарыңызбен бөлісу: |