Семинар № 11
Итальяндық Қайта өрлеу дәуірінің көркем мәдениетінің ерекшеліктері
Қазақстан Республикасы Білім жəне ғылым министрлігі Ш.Есенов атындағы Каспий технологиялар жəне инжиниринг университеті.
Орындаған: Амангелді Диас
Омарұлы Ораз
Нұржігіт Бекжан
Тобы: ЭЭ-21-3
Тексерген : Әбидин Әбубәкір
1. Гуманизм-Қайта өрлеу мәдениетінің құндылық негізі
2. Жоғары Жаңғыру. Флоренция мектебі: көркемдік ерекшеліктері, өкілдері, шығармалары
3. Жоғары Жаңғыру. Венеция мектебі: көркемдік ерекшеліктері, өкілдері, шығармалары
Жоспар :
Гуманизм-Қайта өрлеу мәдениетінің құндылық негізі
Қайта өрлеу дәуірін (фр. Ренессанс) Кейінгі Ортағасыр мен Жаңа заман арасын қамтыған Еуропа мәдениетінің даму кезеңі деп атайды. Өзінің тарихи жағдайы бойынша Ренессанс-өтпелі дәуір, бірақ мәдени мәні бойынша ол жоғарғы шыңға жеткен. «Қайта жаңғыру» термині осы дәуірдің белгілі суретшісі, сәулетшісі және өнер тарихының асқан білгірі Джордане Базари (1512-1574) өзінің «Жизнеописание наиболее знаменитых живописцев,ваятелей и зодчих» (XVIғ) деген еңбегінде алғаш рет қолданған.Демек,бұл терминнің мағынасы – көне заман мәдениетін жаңғырту болып табылады.
Ренессанс мәдениеті Еуропаның барлық елдерінде қалыптасты. Ол әр түрлі сипатқа ие болды және уақыт бойынша әр түрлі шекараларды қамтыды. Классикалық Қайта жаңғыру елі - Италия болды. Итальяндық Қайта жаңғыру мәдениеті былайша бөлінеді: Проторенессанс (қайта жаңғыру қарсаңы)—XIII-XIV ғғ.; «Бастапқы Қайта жаңғыру дәуірі» (кватроченто)—XV ғ.; Кемелденген Қайта жаңғыру (Чинквиченто) — ХV ғ. соңы —XVI ғ.б; Кейінгі Қайта жаңғыру — XVI ғ.
Гуманизм-Қайта өрлеу мәдениетінің құндылық негізі
"Гуманизм"ұғымын XV ғасырда енгізген. Өзін гуманистер деп атай отырып, олар өз мүдделерінің Құдайға емес, адам істеріне бағытталғанын білдірді. Олардың басты назары адам тұлғасына аударылды. Гуманистер адамның рухани және дене сұлулығына, оның ақыл-ойы мен ерік-жігеріне, оның шығармашылық жетістіктерінің ауқымына тәнті болды. Адам бойындағы ізгі қасиеттерді жан-жақты көрсету арқылы оны биік дәрежеге көтеру және оның ар-намысын,абыройын қорғау-басты орынға қойылды.Міне,сондықтан да болар,шынайы гуманизм адамның бостандық алуға,бақытты болуға, өз қабілетін дамытуға құқығы бар екендігін жариялады,адамдар арасында қарым-қатынас теңдік,әділдік,адамды сүю және адамгершілік принциптерін жақтады.Ерекше атап өтетін бір жайт,Қайта жаңғыру заманының гуманизмі адамды дін бұғауынан босатуға бағыталды, яғни дін мен шіркеу ықпалын әлсіретуге барынша күш салды
Достарыңызбен бөлісу: |