Зертханалық сабақ №11
Тақырып : Өзара әрекеттестік стильдері. Дизайндағы пайдаланушы модельдері. Пайдаланушы модельдерінің классификациясы.
Жұмыстың мақсаты: Өзара әрекеттестік стильдерінің құрылуын көрсету; өзара әрекеттестіктің дизайндағы моделін құруға үйрету;
Жұмыстың барысы: Интерфейстің стильдерінің негізгілері:
сұрақ жауап;
меню;
пішін,
командалық тілдің жүйесі;
Интерфейстің екінші түрі – пайдаланушының графикалық интерфейсі немесе WIMP
Сұрақ-жауап
Жүйе пайдаланушы таңдайтын сұрақ жауап әрекеті. Жүйе жауаптарның тізімін алдын ала шектейді.
Сурет 1 Сұрақ жауап (Hoyle Board Games)
суретте диалог мысалы көрсетілген, бұдан жауап потенциалына сәйкес батырманы (button) басу керек. Бұл даилог түріпайдаланушыға жақындау. Жобалау негізінде пайдаланушыға тыныштық мәнін шығаруға көмектесу керек.
Меню –пайдаланушыға таңдау мүмкіндігінберетін, ішкі құрылымның визуальды қолтаңбасы. Меню пайдаланушыға операцияны іске асыру тәсілін, керекті пунктерді және оларға жету маршруттарын көрсетіп, оған қоса жүйе ішіндегі қозғалу мүмкіндігін береді.
Меню пішіні, өлшемі және стлиьдері бойынша әр түрлі болады. Толық экранды программалық интерфейс –қатынаулы функция немесе экрандағы тізім түрдегі есептер. Толық экранды интерфейстің басты қасиеті олардың иерархиялық ұрылымы, бұл пайдаланушыға есепті шығару үшін ағаш тәріздес құрылыммен қозғалуды талап етеді. Көптеген қазіргі графикалық программалар менюпанелін немесе экранның жоғарғы жағында орналасқан терезелерді қолданады. (сурет3.3) меню панелі негізгі операциялар мен пунктердің негізгі дианмикалық тізбегі.
Олардың негізгі ерекше қасиеті олардың динамикалық түрде өзгеруі. Қалқыған меню тек осы таңдалған пункт не ағаштағы пунктке сай варианттар береді. Бұлар интерфейстің әр элементіне жасалынады. Бүндай меню іске асқан әрекет тізбегінен тұрады.
Сурет 3.3 ашылатын меню мысалы (Paint)
Формалар Жүйе енгізу тізбекшілін анықтап, енгізудің біткен сұрауын суреттейді. Формалар бүкіл экрандық немесе шақырылған болады. Және әр сұраққа текст енгізу менюді немесе ауытырғыш арқылы жауап береді. Бір сұратуды екіншіге қимыл автопропуск арқылы орындалады. Жүйе әртүрлі енгізудің дұрыстығын тексеріліп, бірақ көбінесе тексеру анық топтастырғаннан кейін басталады.
Алғашқы операционды жүйе DOS болған,ол үшін адам-компьютер қатынас үшін оригинальды стиль жасалынады, ол басқару жолының интерфейсі.
Пайдаланушы сұрауды теріп, оны өзінің сөздігі, мәні және синтатсисі бар формальді тілді береді. DOS-та бұл операционды жүйенің негізгі инструкциясының командаларжиыны. Жүйемен жұмыс істеу үшін пайдаланушылар компьютермен қалайжұмыс істеп, программалар мен мәліметтердің қайда орналасқанын білуі керек. Басқару жолының интерфейсі, пайдаланушының зердесін күштемеу басты принципін ұстайалмайды. Көмексіз сіз DOS-тың қанша командасын атай аласыз? Басқару жолының инеерфейсі ең мықты, иілгіш және түгел бақыланатын пайдаланушы интерфейсі . Оны оқып алу қиын,бірақ жұмыс істеу тез жүреді. Бірақ бұл артықшылықтарды тек программистік модельді пайдаланушылар қолдана алады.
Бақылау сұрақтары
Интерфейстің стильдері атап шығыңыз,
Дизайндағы пайдаланушы модельдері қандай?
Формаларды пайдаланып мәлімет енгізу арқылы жүйе құрыңыз.
Толық экранды интерфейстің басты қасиетін атаңыз.
Операционды жүйедегі стилді анықтаңыз.
Пайдаланушы модельдерінің классификациясы
Достарыңызбен бөлісу: |