Т.Қ. ЖҮРГЕНОВ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ ҰЛТТЫҚ ӨНЕР АКАДЕМИЯСЫ
«Драма театры және кино әртісі»
2-курс
Курс жетекшісі: Жаманқұлов Т.Қ.
Орындаушы: Рымтай Е.Е.
Тақырып: Шекспирдің шежірелері
Қабылдаған:Бекайдарова М
Кальдерон өзінің алдындағы Ұлы Лопе де Вега дәстүрін жалғастыра отырып, комедиялар жазды. Олардың бірі, "көрінбейтін ханым"көңілді, тапқыр әйел туралы. Ол Мәскеудегі А.С. Пушкин театрында жүрді және оны кеңестік көрермен ең қызығушылықпен қабылдаған екен. Кальдеронның "Саламис алькальд" драмасы Лопе де Веганың "қой көзі" сюжетін еске түсіреді. Алькальд сайлаған шаруа қызы Изабелланы қорлаған патша армиясының капитанын соттап, өлім жазасына кеседі. " Испан плебейі ұлы, егер мұндай заңдылық түсінігі болса!"- деді А. и. Герцен, осы пьесаны оқып.
Алайда, бұл пьесалар Кальдеронға атақ бермеді, олар оның драмалық шығармашылығының басты мәнін жеткізе алмады. Барокко ақыны шынайы Кальдеронды Католик догмасын жақтайтын діни пьесаларда "Валтасар мерекесі" сияқты қасиетті әрекеттерден іздеу керек: "Әулие Патриктің тазаруы", "крестке табыну". "Тұрақты ханзада", философиялық және аллегориялық драмаларда" өмір-бұл арман "және" ғажайып сиқыршы "соңғы К.Маркс" католиктік Фауст "деп атады, Гете "өзінің" Фаустына"тек жеке орындарды ғана емес, сонымен бірге бүкіл көріністерді де жинады". Мұнда Кальдерон өзінің өмір философиясын баяндайды және мадақтайды. Біз бұл философияны қабылдай алмаймыз, бірақ драматург өзінің ең қымбат және бізге жат туындыларында ерекше күшпен көрінетін үлкен талантын мойындаудан бас тарта алмаймыз.
"Крестке табыну" пьесасын Кальдерон ЕА[Е. Ол кейінірек жарияланды. Онда оның кейінгі драмалық шығармаларын ерекшелейтін философиялық байсалдылық жоқ, бірақ ақынның фанатикалық діндарлығы айқын көрінеді.
Бұл драма туралы И.С. Тургеневтің терең пікірін келтіруге болмайды. Ол былай деп жазды: "Мен өзімнің бар болмысыммен өткенге беріліп, қазір кальдеронды ашкөздікпен оқимын (испанша айтпай-ақ); бұл католиктердің ең ұлы драматургі, Шекспир сияқты — ең гуманистік, анти-христиан драматургі. Оның (Кальдерон) "крестке табыну" - шедевр. Бұл қайсар, жеңіске жететін сенім, тіпті кез-келген күмән мен рефлексияның көлеңкесінен айырылған, сізді осы ілімде бар және қатал болғанына қарамастан, өзінің күші мен ұлылығымен басады. Құдайдың еркінен бұрын адамның қадір— қасиетін құрайтын барлық нәрсенің жойылуы— біз таңдаған адамға рақым түсіретін ізгілік немесе жамандық деп атайтын барлық нәрсеге немқұрайлылық-бұл адам ақылының жаңа салтанаты; өйткені өзінің болмысын мойындауға осындай батылдықпен шешім қабылдаған тіршілік иесі өзін ойыншық деп санайтын фантастикалық Құдайға дейін көтеріледі. Бұл Құдай да оның қолының жаратылысы. Бірақ мен әлі де Прометейді, шайтанды, ашуланшақтықты қалаймын. Мен атом болсын, - бірақ мен өзіме иеммін; менің ақиқатты, бірақ құтқару және күтеді, оны алуға ақыл, бірақ благодати.
Дегенмен, Кальдерон-ерекше, ең бастысы, күшті данышпан".
Бұл күндері и.с. Тургенев айтқандай, католиктік ілім тек ренішті және қатыгез ғана емес, сонымен қатар Кальдерон өз пьесасының кейіпкерлерінде көрсеткен діндарлық пен жамандықтың түсініксіз үйлесімі таң қалдырады. Барокко ақындары сұмдыққа деген құштарлықты сезінді. Біз "крестке табыну"пьесасында кошмар үйіндісін көреміз.
Әлдебір бозбала сипатқа кеуде отты белгісі крест. Ол ата-анасын білмейді. Ол кресттің етегіндегі жабайы орманнан жиі табылды және ауылда тәрбиеленді. Кейбір сиқырлы және жұмбақ Байланыс оны крест белгісімен байланыстырады. Кресттің бейнесі оны әрдайым құтқарады, оған көмекке келеді және ол өзінің жұмбақ күшінің алдында дірілдеп, оған ғибадат етеді. Жас қыз қызды жақсы көреді және оған үйленуге дайын. Юлия, бұл қыздың аты, келіседі, бірақ әкесі мен ағасы қарсы. Джулияның ағасы жас жігітті қорлайды, оны дуэльге шақырады және өледі. Жастардың бақыты ренжіді. Монастырдағы Юлия, оның сүйіктісі Эусебио қарақшы болды.
Бұл бас тартқан адам жасамайтын қылмыс жоқ. Ол адамдарды тонап, өлтіреді, әйелдерді зорлайды. Бүкіл аудан оның қатыгездігінен зардап шегеді. Екенін біліп, сүйікті атындағы қыз болды монахиней, ол түнде енеді монастырь, жасырын келіп қосылады да келью к ұйқыдағы. Ол оның әйелі бола алмады, енді ол оның қожайыны болады — міне, құдайдың монастырында, монастырда. Бұл не-Құдайға деген құрмет, Құдайға деген құрметтің бір түрі? Тіпті де жоқ. Эусебио бұрынғыдай Діни болып қала береді.
Достарыңызбен бөлісу: |