ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
Ш.ЕСЕНОВ АТЫНДАҒЫ КАСПИЙ МЕМЛЕКЕТТІК ТЕХНОЛОГИЯЛАР
ЖӘНЕ ИНЖИНИРИНГ УНИВЕРСИТЕТІ
Э.А.АБДЫКЕРИМОВА
КОМПЬЮТЕРЛІК ГРАФИКА ЖӘНЕ МОДЕЛЬДЕУ КУРСЫНАН
ЛАБОРАТОРИЯЛЫҚ ПРАКТИКУМ
Ақтау - 2011
2
ӘОЖ 378.14.016.02:004.92(075.8)
ББК 32.973.202
А14
Пікір жазғандар:
1. п.ғ.д., профессор С.Қариев - Х.Досмұхамедов атындағы
Атырау мемлекеттік университеті
2. ф.-м.ғ.к., доцент Ф.Р.Гусманова - Абай атындағы Қазақ
Ұлттық педагогикалық университеті
А14 Абдыкеримова Э.А.
Компьютерлік графика және модельдеу курсынан лабораториялық практикум.
Оқу құралы. – Ақтау, 2011. – 127 бет.
ISBN 9965-14-886-4
Оқу құралында Adobe Photoshop, CorelDRAW және Macromedia Flash
графикалық
редакторларында
практикалық
тапсырмалар
орындау
технологиясы қарастырылған.
Оқу құралы жоғары оқу орындарының студенттеріне
,
оқытушыларына, орта
мектептің информатика пәні мұғалімдері мен оқушыларына арналған.
Баспаға Ш.Есенов атындағы Каспий мемлекеттік технологиялар және
инжиниринг университетінің Ғылыми Кеңесі ұсынған.
© Ш.Есенов атындағы КМТжИУ, 2011
ISBN 9965-14-886-4
3
Алғы сөз
Бұл оқу құралының мақсаты – графикалық бейнелерді ӛңдеуге арналған
соңғы бағдарламалық жабдықтардың мүмкіндіктерін қарастыру; растрлық -
Adobe Photoshop, векторлық – CorelDraw және Macromedia Flash графиктік
редакторларында практикалық тапсырмалар орындау арқылы, студенттерді,
пайдаланушыларды осы графиктік редакторларда жұмыс істеу принциптерімен
таныстыру; растрлық бейнелер, векторлық объектілер құрудың шексіз
мүмкіндіктері туралы түсінік қалыптастыру.
Macromedia Flash технологиясы алдыңғы кезекте бейнелерді анимациялау
үшін кеңінен қолданылатын, білім беру саласында электронды оқу құралдарын
жасауда, сонымен қатар, күрделі интерактивті схемалар навигациясын,
динамикалық WEB түйіндерді, мультсериалдарды, ойындарды, музыкалық
видео ойнатқыштарды құру үшін жиі пайдаланылады.
Оқу құралы жоғары оқу орындарының студенттеріне, оқытушыларына,
орта мектептің информатика пәні мұғалімдері мен оқушыларына арналған.
4
1. ГРАФИКАЛЫҚ АҚПАРАТ ТУРАЛЫ ТҮСІНІК
Компьютерлік графика - бұл компьютерде графикалық бейнелермен
(суреттермен, сызумен, бейнекадрлармен және т.б.) жұмыс істеу мүмкіндігін
беретін информатиканың бір бӛлімі. Сонымен бірге мұнда компьютер
кӛмегімен графикалық бейнелер алу әдістері құрылып, қолданылады.
Графикалық редакторды пайдаланып, тӛмендегі әрекеттерді орындай алады:
- суретті мәтінмен рәсімдеу, хабарландыру, жарнамалық плакат, қызметтік
карточкаларды және т.с.с. безендіруді;
- бұрын салынған кескіндерді біртұтас суретке біріктіруді;
- кескіннің кез келген бӛлігін “қиып алу”, “жапсыру” және “ӛшіру”;
- ұсақ бӛлігін ӛңдеу үшін кескін фрагментін үлкейтуді;
- суреттерді сыртқы тасушыларда сақтауға;
- бояуға, түстерін ӛзгертуге, сурет салу үшін түрлі “бояу” мен “қылқаламды”
қолдануды.
Бұдан басқа, сурет салу немесе оны ӛңдеу процесінде қолдануға болатын
қосымша аспаптары бар. Бұлар қандай да бір сызық жүргізуге арналған
қылқалам; ӛшіруге арналған ӛшіргіш; бояуға арналған құйма; сурет үзіндісін
қиып алуға арналған қайшы, т.б. аспаптар.
Растрлық графика
Графикалық ақпараттың нүктелер жиыны немесе пиксельдер түрінде
ұсынылуы растрлық түрдегі ұсынылу деп аталады.
Растрлық кескіннің әрбір нүктесіне компьютер жадында ұяшық сәйкес келеді.
Графикалық кескінді сақтаған жағдайда жадқа енгізілетін элементтер саны
экранның графикалық кескін алып тұрған нүктелерінің санына сәйкес келеді.
Нүктелерден тұратын растрлық бейне үшін белгілі бір ұзындық бірлігіндегі
нүкте санын сипаттайтын кӛрсетілім түсінігінің маңызы зор. Бұл жерде
мыналардың ара-жігін ажырата білу керек, яғни:
түпнұсқаның кӛрсетілімі;
экрандық бейненің кӛрсетілімі;
басылған бейненің кӛрсетілімі.
Түпнұсқаның көрсетілімі (Оригинал.). Түпнұсқаның кӛрсетілімі дюймдегі
нүктемен (dots per inch – dpi) ӛлшенеді және бейненің сапасына және файл
кӛлеміне, сандық түрлендіру тәсіліне немесе иллюстрация құру әдісіне,
таңдалынған файл форматына сондай-ақ ӛзге де параметрлерге қойылатын
талап неғұрлым жоғары болса, түпнұсқаның кӛрсетілімі де соғұрлым жоғары
болуы керек деген ереже сақталады.
Экрандық бейненің көрсетілімі. Бейненің экрандағы кӛшірмесіндегі растрдың
элементарлық нүктесін пиксель деп атау қабылданған. Пиксель кӛлемі
таңдалынған экрандық кӛрсетілімге (стандартты мәндегі диапазонға), түпнұсқа
кӛрсетіліміне және бейнелену масштабына байланысты.
Бейнелерді ӛңдеуге арналған диагоналы 20-21 дюймдік мониторлар (кәсіби
кластағы), ережеге сай стандартты 640х480, 800х600, 1024х768, 1280х1024,
1600х1200,
1600х1280,
1920х1200,
1920х1600
нүктелі
экрандық
кӛрсетілімдермен
қамтамасыз
ете
алады.
Сапалы
мониторлардың
Достарыңызбен бөлісу: |