Алматы облысы Іле ауданы Боралдай кенті
№ 40 орта мектеп МКМ
8 сыныптарына арналған информатика пәнінен жұмыс дәптері
Ильясова Ботакоз Орынбасаровна
Жоғары санатты информатика пәнінің мұғалімі
2016-2017 оқу жылы
Бұл жұмыс дәптері жалпы білімберетін метептерде жаратылыстану-математика бағытында қазақ тілінде оқитын 8 сынып оқушыларына арналған.
Қазіргі таңда мектептегі қолданыстағы информатика оқулығы бағдарламаға толық сәйкес емес. Бағдарлама бойынша берілген мына тақырыптар оқулықта жоқ: алгоритмдеу және программалау, ақпараттық модельдеу, телекоммуникациялар. Осы тақырыптарға арналған тапсырмалармен тест жинақтарын жасап, жұмыс дәптеріне еңгізілген.
Дәптерде оқушылардың оқуға деген қызығушылығын арттыруға және пән бойынша игерген білімдерін бекітуге арналған жұмыс түрлері мен тапсырмалар берілген.
Оқушыларға арналған «Жұмыс дәптерінің» басты мақсаты – оқушыларды өз бетінше еңбектене отырып, өзінің ойын тұжырымдап, қорытынды жасауға үйрету.
Олар сабақты түсіндіру, пысықтау барысында және үйге тапсырма ретінде беріледі.
«Жұмыс дәптерін» пайдалану барысында оқушыларда көптеген біліктер қалыптасады:
Әр түрлі суреттерді, кестелерді толтыру арқылы оқушылар оқулықтан алған білімдерін молайтады.
Әр түрлі сұрақтарға жауап беріп, көп нүктенің орнына жауап жазу, кестені толтыру арқылы білім деңгейі жоғарылап, белгілі бір қорытындыға келеді.
Берілген тапсырмаларды орындау барысында оқушының ойлау қабілеті дамып, информатика пәніне деген қызығушылығы артады.
Мұғалім материалды алған білімді бекітуге де, сонымен қатар оқушылар білімін тексеруге де пайдалана алады.
Тақырыптар тізімі:
Компьютер сыныбындағы тәртіп сақтау ережесі және қауіпсіздік техникасы. 1 сағат.
Ақпарат және информатика. 1 сағат
Компьютердің арифметикалық негіздері. 3 сағат.
Дербес компьютер. 2 сағат.
Алгоритмдеу және программалау. 10 сағат.
Ақпараттық модельдеу. 2 сағат.
Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар.
Телекоммуникация. 4 сағат.
Компьютер сыныбындағы тәртіп сақтау ережесі және қауіпсіздік техникасы (ақпараттық диктант)
Электр тогының сымын, қосқыштарын және т.б. электр өткізгіш құралдарын мұғалімнің рұқсатымен қосу керек.
Компьютерде ылғал қолмен және су киіммен жұмыс істеуге болмайды.
Қорабы немесе сымдары бүлінген компьютерде жұмыс істеу қауіпті.
Мұғалімнің рұқсатынсыз компьютер сыныбына кіруге және шығуға болмайды.
Сынып ішінде мұғалімнің рұқсатынсыз жүруге болмайды. Компьютердің үстіне кітап,сөмке қоюға болмайды.Үстел үстінде қалам мен дәптер жату керек.
Компьютер сыныбында жүгіруге, ойнауға басқа да
іспен айналасуға тиым салынады.
Электр тоғынан зиян шеккенде көрсетілетін адамға алғашқы дәрігерлік көмек
Тоқты ажырату
Электр тогына түскен адамды қолда бар заттарды қолдана отырып, токтың әсерінен босату
Дәрігер шақыру (мектеп дәрігері болмаса 103-ке хабарлау)
Зиян шеккен адамды қарап шығу, жарақаттану дәрежесіне қарай тиісті жәрдем көрсету.
2.Ақпарат және ақпараттық процесстер
1-тапсырма.
2-тапсырма.
Мына сөздер ақпараттардың қандай түрлеріне жатады?
Үнтаспадағы әуендер, кино, компьютердегі ойындар,
Оқулықтағы мәтін, диктант, әртүрлі сурет, мультфильм,
көбейту кестесі, сызбалар, компьютер суреті
Мәтіндік
|
|
Сандық
|
|
Графикалық
|
|
Музыкалық
|
|
Бейне ақпарат
|
|
3-тапсырма.
Сөзжұмбақты шешу.
1. Көзге көрінетін күрделі объект
2. Ақпаратты енгізу құрылғысы
3. Ақпаратты шығару құрылғысы
4. Қолданбалы бағдарламаның түрі
5. Ақпаратты шығару құрылғысы
6. Өлшем типі бойынша ДК бір түрі
7. Адам мен компьютер арасындағы қарым-қатынас
А
Қ
П
А
Р
А
Т
3.Компьютердің арифметикалық негіздері
1-тапсырма.
Сандарды бір санау жүйесінен басқа санау жүйесіне ауыстыру
1. Екілік санды сегіздік санау жүйесіне ауыстырыңдар:
а) 111101100112 ә) 11011010010012 б) 10011010110012
2. Сегіздік сандарды, кестені пайдаланып, екілік санау жүйесіне ауыстырыңдар:
а) 3248 ә) 15768 б) 176528 в) 1368 г) 305078
3. Ондық сандарды сегіздік санау жүйесіне ауыстырыңдар:
а) 181,36910 б) 176,52610 в) 700610 г) 12510 д) 22910
4. Оналтылық сандарды, кестені пайдаланып, екілік санау жүйесіне ауыстырыңдар.
а) 1F5A16 б) 4D616 в) 2СЕ16
4.Дербес компьютер
1-тапсырма.
Жұмбақты шешіңдер
1. Жануарға ұқсас атым бар,
Бағдар көрсетер затым бар. Кілемше үстінде тұрамын,
Ең қажетті құралмын.
2. Жұртты өзіне қаратқан,
Ақпаратты сақтап, таратқан.
3.Мәліметті сұраған,
Экранға шығарған.
4.Бір сарайда тұрады екен,
Бес атаның балалары.
Қыдырмашы біреуі,
Бір күн бар да, бір күн жоқ.
Соны есепке алсақ,
Ұзын саны жүз жеті.
5.Экранның бетінде оның тұрағы,
Қашан болсын жыпылықтап тұрады.
6. Егер білсең, айта қойшы
Бұл қандай құрылғы
Ақпаратты қағаздағы
Компьютерге енгізеді?
2-тапсырма.
Сиқырлы тізбек
Ақпараттың өлшем бірлігін өсу ретімен орналастыр.
Мегабайт; Байт; Килобайт; Гигобайт; Байт
3-тапсырма.
Сәйкесін тап
Құрылғылар
|
Қызметі
|
Жүйелік блок
|
Ақпаратты қағаз бетіне шығарады
|
Монитор
|
Дыбыс енгізетін құрылғы
|
Тышқан
|
Ақпаратты енгізу құрылғысы
|
Пернетақта
|
Пернетақтаның жұмысын жеңілдетеді
|
Принтер
|
Графикалық ақпараттарды компьютерге енгізеді
|
Колонка
|
Ақпараттық процестерді жүзеге асырады
|
Сканер
|
Ақпаратты шығаратын құрылғы
|
Модем
|
Дыбыс шығаратын құрылғы
|
Микрафон
|
Интернет желісіне қосады
|
5.Алгоритмдеу және программалау
1-тапсырма.
Оқушы математика сабағында 9-(2+6):4+5 есепті шығара отырып, оны мынадай реттілікпен орындады:
1) 2+6=8
2) 8:4=2
3) 2+5=7
4) 9-7=2
Сенін ойынша оқушы есеп шығару реттілігін дұрыс орындады ма?
Өз жауабыңды жаз: _______________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________
2- тапсырма. Арман есімді оқушы информатика пәнінен баяндама жазғысы келді. Ол былай істеді:
1. компьютерді қосты
2. мәтіндік редакторды іске қосты
3. керекті мәтінді терді
4. мәтіндік редакторды жапты
5. компьютерді сөндірді
Арманның орындаған іс – әрекеттерінің реттілігі дұрыс па? Арман қай жерде қателік жіберді?
Өз жауабыңды жаз: _______________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________
3- тапсырма. Әр қадамның ретін нөмірлеп шығу.
...- табаныңды жуу.
...- шүмекті аш.
...- үстел басына отыр.
...- шүмекті жап.
...-табаныңды орамалмен сүрт.
...- балды же.
...-қасықты ал.
4-тапсырма. Дұрыс емес тұжырымды сызып таста.
• Алгоритм сөздік формада, графикалық, алгоритмдік тілде, программалау тілінде беріледі.
• Алгоритмнің басы және соңы эллипспен (сопақша шеңбер) беріледі.
• Іс-әрекеттер эллипс фигурада жазылады.
• Енгізу және шығару мәліметтері параллелограмға жазылады.
• Блок-сызбадағы барлық элементтер бір-бірімен нұсқармен байланысады, ол алгоритмнің мақсатын көрсетеді.
5-тапсырма.
1. Алгоритмнің берілу формаларын атаңдар.
2. Неліктен графикалық әдіс сөздік алгоритмге қарағанда ыңғайлы?
3. Блок-сызбаның элементтерін сипаттаңдар.
4. Тарқатылатын түзуді спираль немесе спиральді түзу деп атайды. Жоғары (Ж), Төмен (Т), Оңға (О), Солға (С) бұйрықтарын пайдаланып, спираль суреті алгоритмін құрыңдар. Спиральдің орам санын көбейту үшін алгоритмді қалай толықтыру керек?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6- тапсырма. Алгоритмді орындағанда не болатының анықтаңдар.
Басы
Қарындашты ал.
Шаршылар бойынша диктант жаз: 1Ж 1О 3Ж 2О 1Ж 1О 3Т 6О 1Ж 1О 2Т 1С 4Т 2О 1Ж 1О 1Ж 5С 2Т 2С
Алынған суретті аяқта.
Қарындашты орнына қой.
Соңы.
7- тапсырма. РОБОТ ПОРТРЕТІ
алгоритмінде сурет пайда болатындай бұйрықтарды аяқта.
8 тапсырма.
Басы
5С 3Т 2О 1Т 3С 4Т 1О 3Ж 1О
7Т 1С 1Т 2О 4Ж 1О ...
Соңы.
9- тапсырма. Келесі алгоритмдерге блок
сызба құрыңдар:
• Үй тапсырмасын орындау
• Жұмыртқа қуыру
• Екі санды көбейту
10. Мына есепке алгоритм құрыңдар.
Есеп: Өзеннің жағасында қайығы бар шаруа, ал оның жанында қасқыр, ешкі және орамжапырақ тұр. Шаруа екінші жағалауға қасқырды, ешкіні, орамжапырақты алып өтуі қажет. Алайда қайыққа шаруадан басқа, не тек қасқыр, не тек ешк, не тек орамжапырақ сияды. Барлығы зиян шекпейтіндей етіп, алгоритм құрыңдар.
Программалауға арналған тапсырмалар.
№1 Тапсырма. Блок-схемадағы геометриялық фигураларды сызу.
|
Цикл басы (қайталау)
|
|
Есеп шығару жолын таңдау
|
|
Математикалық өрнектерді есептеу (процесс)
|
|
Мәлімет енгізу (шығару)
|
|
Алгоритмнің басы, соңы
|
|
Нәтижені шығару, қағазға басу
|
|
Толық тармақталған алгоритм
|
|
Толық емес тармақталған алгоритм
|
|
Шарт басында келетін циклдік алгоритм
|
|
Шарт соңында келетін циклдік алгоритм
|
№2 тапсырма. Математикалық тілде жазылған өрнектерді Паскаль тіліне аударып жазу.
-
Математикалық түрде жазылуы
|
Паскаль тілінде жазылуы
|
25+10
|
|
9:3
|
|
256 x 12
|
|
230-156
|
|
12+(35*2)
24: (35-5)
|
|
№3 тапсырма. Есептің мәнін табу.
13 div 4 =
17 div 5 =
17 mod 5 =
27 mod 5 =
№4 тапсырма.
А- деңгейі
Арифметикалық өрнектерді Паскаль тілінде жаз:
(a+b) x c ;
(9x + 12y) : (3x + 2y)
Жауабы:
1)
2)
В- деңгейі
36 div 7 = 18 mod 7 =
10 div 3 = 22 div 3 =
45 mod 8 =
51 mod 9 =
С- деңгейі
Берілген өрнекті есептеуге арналған блок-схема құр,
өрнекті программалау тілінде жаз.
Y= (7a + 12b) : a ;
Жауабы:
№5 тапсырма
І –деңгей.
1 сұрақ.Таңдау операторы не үшін қажет?Жазылу формасы?
2. Екі санның үлкенін табу алгоритмін құру.
ІІ-деңгей
1 сұрақ.Шартты операторлардың жазылу үлгілері қандай.
2 есеп.Егер А саны В санынан үлкен болса бөлуді орында әйтпесе көбейтуді орындайтын алгоритм құр.
ІІІ –деңгей
1сұрақ. Операторлар дегеніміз не? Қандай топтарға жіктеледі?
2 есеп.Бүтін А саны берілген.Сол А санының бүтін В санына қалдықсыз бөлінетінін не бөлінбейтінін анықтайтын алгоритм құру.
№6 тапсырма
1.Циклдік алгоритм дегеніміз не?
________________________________________________________________________
2. Циклдің оператордвң неше түрі бар? ________________________________________________________________________
3. If және Case операторларының айырмашылығы неде? ________________________________________________________________________
4. Көрсеткіш қай жерге жазылады? ________________________________________________________________________
5. Таңдау тұрақтыларының типі қандай болу керек? ________________________________________________________________________
6. Сase операторын қалай жабады? ________________________________________________________________________
7. Көрсеткіш типі қандай типтер бола алады? ____________________________________________________________________
№7 тапсырма
SetBkColor(2);
немесе SetBkColor(Green);
Берілгенмысалкөмегіменэкранфоныжасылтүскеөзгертіледі.
SetСоlоr процедурасы
Бейнеленетін символдар мен түзулердін түсін орнату процедурасы. SetСоlоr процедурасының жалпы жазылуы:
SetСоlоr (Со1оr:Wогd);
Мұндағы Соlоr - ағымдағы түс.
Мысалы:
SetСоlоr (1); - экранға бейнелер көк түске боялып шығарылады.
SetFillStyle процедурасы
SetFillStyle боялу түсін және ңұсқасын анықтайды.
Процедураныңжазылуы:
Procedure SetFillStyle(Pattern:Word;Color:Word);
Мұндағы: Pattern - толтыру ңұсқасы (төмендегікестедекөрсетілген);
SetLineStyle процедурасы
SetLineStyle түзудің жана түрін белгілейді.
Процедураныңжазылуы:
Procedure SetLineSryle(Type,Pattern,Thick:Word);
Мұндағы: Туре - түзу типі (кесте);
Pattern - түзу түpi;
Thick - түзу қалындығы.
FloodFill(x, y : integer; Border : Word)- ағымдағы түспен тұйық фигураны бояу;
OutTextXY(x, y : integer: TextString : string)- көрсетілген нүктеден текст шығару;
"Графика" сөзжұмбағы
Ақпаратты қағазға баыс шығаруға арналған құрылғы
қалай аталады?
2. Берілген есептің шығару жолын реттелген тізбектер
түрінде жазу қалай аталады?
3. Мәтіндік, графикалық ақпаратты компьютерге енгізуге
арналған құрылғы
4. Дыбыстық ақпаратты шығаруға арналған құрылғы
5. Сақтау, түрлендіру, жөнелту және пайдалану нысаны болып
табылатын қоршаған әлем туралы мәлімет.
6. Компьютердің интернетке қатынасуы үшін қажетті карта.
7. Тышқан құрылғысының орыс тіліндегі атауы.
1
2
3
4
5
6
7
Достарыңызбен бөлісу: |